Skip to main content

Hallo, ex-kpn monteur met 12jr kpn/Delta ervaring hier… 

Als ik mijn Kurth of Argos nog had kon ik de zwakke maar keiharde waarden laten zien. Maar op dit moment is mijn 1GB glasvezel zoals in de tijd van de rode RJ45 kabeltjes die via Regifiber bij de glasvezel-kastjes verstrekt worden en wij als monteurs deze direct vervingen met een juiste type UTP. Hierna verliepen de verbindingen perfect.

Maar nu, ik weet niet waarvoor ik betaal, maar het is iig niet hoofdprijs voor een 1GB connectivity maar voor een veel langzamere snelheid. Want deze 1gb is er degelijk niet. De FFTTH-KVD staat hier om de hoek van de straat maar of het daar ligt, ik weet het niet. Kan zijn dat het doorlussen bagger(geworden) is of bij de HVD is het een chaos geworden, maar iig de verbinding is verre van 1gb en de wifi is om te janken. Alles zit bij mij thuis op Cat6e en ik heb de  Arcaydan Ext er ook bij hangen voor specifieke omgevingen op mijn gebied en enkel voor wat mobile devices. Tot op heden werken deze nog voldoende maar de wifi via mijn V12 is … Nou ja, you get the point.

De Router V12 is erg sloom met zijn software, inloggen duurt ook al erg lang, laat staan je een wijziging aanbrengt en dat deze wijziging doorgezet is. Tot 3x toe in het verleden, laatste keer 2dagen geleden heb ik de V12 volledig naar de fabrieksinstellingen gezet, softwarematig, maar ook mbv een tandenstoker dus in totaal maar leifst 6x hardreset. Alle Cat6e door-ge-pingt, zowel de zelf geknepen Cat6e als de witte 10mtr UTP’s met de gele RJ45 erop. Alles okè, maar dan nog… Mijn pc-configuraties zijn allemaal Highend pc systemen en geloof maar dat deze en elk minimaal bijna 3000euro systeem configuraties wel degelijk op z’n rolletjes draaien en dagelijks up-to-date gehouden worden. 

De medische apparatuur wat via Wifi de dataoverdrachten moet realiseren hebben vaak connectivity problemen(Static en geen DHCP). Dit is erg vervelend want ik moet dit telkens weer manueel realiseren.

Graag zou ik een compleet “nieuwe” V12 voor mijn 1GB Glasvezel  in gebruik willen nemen, en niet een refurbished exemplaartje. Als de Arcaydan niet meer voldoet, heb ik er hier iig nog wel professionele Wifi routers voor liggen. Kan ik deze iig ook zeker nog voor perfecte toegankelijkheden op Bridge-mode werkende wijze instellen. Ik ga niet nog eens extra betalen voor zwarte extenders die KPN voor nu 49,50 verkoopt. Eerst Devolo’s, dan Arcaydans, dan Experia WiFi, dan Ubiquits, en nu de zgn Super Wifi’s en allemaal voor een meerprijs(maar natuurlijk, het is KPN)

Wat moet je als de V12 niet goed operationeel gaat zijn? 2 opties, èèn ervan is overstappen als het niet opgelost gaat worden. Ik ben wel wat teleurgesteld idd en hopelijk gaat dit opgelost worden, starten met een snellere advanced software gebruik voor de V12 scheelt al wat, daarnaast de verbinding in totaal waarvoor ik de hoofdprijs betaal.

*Enter

Goedemorgen @IndoRay en bedankt voor jouw berichtje.

Waar ik in eerste instantie vooral benieuwd naar ben; wat voor snelheid meet je nu met een bekabelde verbinding? Je geeft aan dat je een 1 GB verbinding hebt maar ik begrijp uit je bericht dat je dit niet haalt. Laten we daar beginnen en vanuit daar verder gaan kijken. Zie je bevindingen dan ook graag tegemoet. 


Ik heb een 3 tal testen om het uur uitgevoerd. 13:00u DL68.7-UP68.4, 14:00u DL78.6-UP78.8 en rond 15:00u DL91.7-UP91.3. Wifi is helemaal klote. Deze schommelt de hele dag door maar deze los ik wel op d.m.v. mijn Wifi routers.

Software van de Sagecom is verschrikkelijk. Als je wat aanpast dan duurt het erg lang voordat de wijziging doorgezet is in de router. Maar ook deze is de ene keer iets sneller dan de andere keer. Ik sta er niet vreemd van te kijken dat mogelijk de KVD/FTTH(5553BP 168 KVD) een lek heeft, bromt. De KVD die aan de overkant van de straat staat lijkt mij geen FTTH. Het is geen combikast(Din2).

De verschillen van mijn metingen zijn te groot. Dit moet haast wel het geval zijn dat in de kast wat aan de hand is, een lek, bromt misschien soms, vocht en/of mogelijk groene uitslag/oxidatie op de LSA+ connectoren. Of bij de HVD wijkcentrale of misschien wel bij de HVD in EHV zelf is het mogelijk een rommeltje geworden. Het kan van veraf komen, geloof maar 😉 Of die raket voor de glasvezel van Regifiber die onder de grond geboord heeft, is misschien net langs een 900kabel gekomen wat stoort, zou niet mogen maarja who knows wat er in deze 6mtr tot binnen mijn woonkamer gebeurd is, niet dan? Hahaha ja alles is mogelijk

Metingen zijn verricht m.b.v. laptop direct aan de router met 1mtr Cat6e


Ah dat is wel balen inderdaad, ik ga er ook even vanuit dat je een andere ethernetkabel getest hebt.

kun je hierover anders eens met ons bellen op 0800-0402? Mijn collega's kunnen dan de lijn even met je uitlezen en daarop actie ondernemen.