Skip to main content
Vraag

Box 12: Kan bepaalde websites niet meer openen

• December 7, 2025
  • 4 reacties
  • 24 keer bekeken

ben recent verhuisd naar een nieuwe adres met dus nieuw glasvezel van kpn. De box12 staat, Internet werkt prima op mijn mobiel waarmee ik dit bericht nu ook tik.  

De computer die op het oude adres prima werkte ontvangt Internet via wifi en vreemd genoeg kan op dit nieuwe adres ineens een aantal websites niet meer openen. Bijvoorbeeld reddit of de website van een meubel fabrikant. Etc. Er lijkt geen verbinding tussen de web services. Steam kan geen verbinding maken en de kpn website laat gedeeltelijk in.  

Zoeken naar info bracht me al naar dit forum waar andere mensen dit zelfde probleem al zijn tegen gekomen is met oude software op de box12 die ik ook op mijn box12 zie draaien btw. Waar ik ook las was dat een nieuwe software update van kpn dit kan oplossen.  

Ik heb al gebeld met customer support die me door een aantal van die standaard "have you tried turning it off and on again" opties heeft laten gaan tot uiteindelijk een factory reset naar geen succes uiteindelijk werd me vertelt om dit forum te gebruiken dus hier ben ik nu.  

Kan die software update niet gewoon gedaan worden, vind het vreemd dat ik uberhaubt de zelfde software versie met problemen draai waar men een paar jaar geleden dus al issues mee had die eigenlijk al zijn opgelost via update. Zou dat niet in een nieuwe box al de laatste versie moeten zijn?  

Hoe dan ook het lijkt er op dat dit een simpele oplossing heeftdus ehm, help aub mijn modem updaten naar de laatste versie? 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2025

Beste ​@Elvarien welke firmwareversie heeft jouw router?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Hardware version 4. 

Software version SGEJ1000060E. 

boot loader 0.96.42-sec. 

Gui 5.48.11

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2025

Beste ​@Elvarien die update kun je bij deze firmwareversie niet forceren en ben je afhankelijk van de updateservers van KPN waar het dan automatisch vandaan komt.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

De firmware versie mag echter geen belemmering zijn om websites te kunnen openen.

Je zou de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en herstarten en daarna tevens de router een herstart geven.

Loop desnoods even door bepaalde (cookie) instellingen van je browser heen of probeer een andere browser.

Succes.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

Kan je in de webinterface eens proberen IPv6 uit te schakelen?