Skip to main content
Beantwoord

Box 12, kan ik een andere modem krijgen?

• November 1, 2025
  • 7 reacties
  • 126 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik lees dat de KPN BOX 12 een onbeperkt aantal wifi verbindingen aan kan.

Dus ik heb geprobeerd via de site me aan te melden voor een andere router, maar dat gaat dus niet.

Verder vraag ik me af hoe de SW1 samenwerkt met de Box 12. Heeft iemand daar ervaring mee?

En dan is de vraag, hoe kan ik Kpn overtuigen dat ik een andere, box 12, router nodig heb.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@RonaldVVV. Welkom op de community! De KPN Box 12 kan inderdaad veel wifi-apparaten aan. Wij ruilen een modem alleen om als het oude modem kapot is of niet goed meer werkt. Als jouw modem nog goed werkt, kunnen we helaas geen Box 12 opsturen. Wil je dat je wifi beter werkt? Dan kunnen we je helpen met andere oplossingen, zoals:

7 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 1, 2025

Welk modem heb je nu precies?

De V10 en V10a kunnen maximaal 32 apparaten op de 2.4Ghz en 32 apparaten op de 5Ghz verbonden hebben. Is dat onvoldoende? De Box 12 ondersteunt max. 64 op beide. 

Of bedoel je iets anders?

JanD
Superuser
  • November 1, 2025

Beste ​@RonaldVVV KPN wisselt alleen defecte modems en modems die niet meer aan de eisen van de tijd voldoen om. Jouw wens is geen reden voor KPN om deze te ruilen.

Stel, je hebt nu een V10 en die gaat defect, dan krijg je weer een V10 en echt geen KPN Box12.

Je kunt ook rustig een eigen router gebruiken die wèl aan je wensen voldoet.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 1, 2025

Kun je aantonen dat je modem vol zit met het aantal apparaten, waardoor de V10 niet meer voldoet?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 1, 2025

Kun je aantonen dat je modem vol zit met het aantal apparaten, waardoor de V10 niet meer voldoet?

Zelf als hij kan aantonen, is het antwoord van KPN 'koop/huur een paar superwifi’. Per een extra SW kan men weer paar extra apparaten verbinden, volgens me is bij KPN 64.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 1, 2025

Dat hangt ervan af welke persoon je hebt denk ik, via een ticket naar de TD kan je soms wel eens wat bereiken. Maar in de regel zou het zomaar kunnen dat je gelijk hebt.

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • November 1, 2025

Als aanvulling: een V12 werkt niet op een pairbonding-koperverbinding of bij Sneller Internet Buitengebied. Het hangt dus af van je type aansluiting of een ander modem dan de V10 überhaupt werkt. Mocht het toch lukken om hem omgewisseld te krijgen (wat niet standaard is) dan heb je geluk. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Hoi ​@RonaldVVV. Welkom op de community! De KPN Box 12 kan inderdaad veel wifi-apparaten aan. Wij ruilen een modem alleen om als het oude modem kapot is of niet goed meer werkt. Als jouw modem nog goed werkt, kunnen we helaas geen Box 12 opsturen. Wil je dat je wifi beter werkt? Dan kunnen we je helpen met andere oplossingen, zoals:

Â