Skip to main content

Goedemorgen,

Ik kan mijn modem niet op de nieuwe versie updaten, naar een nieuw start is weer de versie 23.09.38.0

Nou is de SSL-certificaat van het modem verlopen, inloggen kan alleen via http://192.168.2.254, volgens topics of forum heeft de 23.09.39.0 een nieuw certificaat.

Moet het modem opĀ fabrieksinstelling teruggezet worden? Dat wil ik liever niet doen

Ā 

Staat er niks in de log over de mislukte upgrade?


Met de oude versie kan ik nogĀ logs bekijken, met de 23.04.38.0 staan logsĀ niet meer in menu, of heb ik over het hoofd gezien?!?


Als de v12 wordt herstart en dan inloggen via een incognito browser sessie en dan nogmaals die upgrade aanklikken. Lukt het dan wel?


Upgraden lukt het wel, het modem knippert met allen lichten en na paar minuten kan ik weer inloggen maar dan zie ik nog steeds oude versie, ook met van stroom afhalen en opnieuw starten isĀ alweer de oude versie 38.0


Dit heb je via de incognito browser geprobeerd? Of nog gewoon via de normale?


Het helpt niet, bij updaten lijkt het modem wel geprobeerd te upgraden, alle groen lichten knipperen voor paar seconden, een naar paar minuten kan ik weer inloggen op webinterface, maar bij de info is weer de versie 38.0 en bij onderhoud is weer versie 39.0 te zienĀ om te upgraden.


Heel erg gek. Kan het zo niet verklaren. Ik ga het even doorgeven. Wacht het rustig af.Ā 


Ik heb hetzelfde probleem als TDN: na de ā€˜updateā€™ staat de versie weer op 23.04.38.0 .

Niet erg, 23.04.38.0 is prima zou je zeggen, maar er zijn wel wat dingen veranderd (geen verbeteringen):

  • Als ik de WiFi uitzet, gaat ie naar een paar seconden vanzelf weer aan (workaround: in Wifinetwerk ā†’Ā Tijdschema kun je in het hele tijdschema de WiFi uitzetten)
  • De tijd van het modem klopt niet: in Instellingen ā†’Ā Tijd (NTP) staat de tijd zoā€™n 3 maanden verkeerd (vandaag 18 december 11:58 is op het modem 20 september 02:27)

Kan er ook gekeken worden naar deze bugs? Niet dat ik er wakker van ligĀ (gelukkig doet de rest van het modem wat ie moet doen), maar het is toch slordig dat na een prima major upgradeĀ van de firmware (waar ik echt blij mee ben) dit soort knullige foutjes blijven zitten.


@C5roki, dat van de wifi is al bekend en wordt aan gewerkt.Ā 

Die van de tijd herken ik zo niet, kun je die via de Feedbackknop in de interface doorgeven. Dan komt het meteen bij de ontwikkelaars terecht.Ā 


@Bart_ZĀ 

Ā 


Ā 


@Bart_ZĀ heb via de feedback knop in het Experia Box menu hetzelfde probleem doorgegeven.


Het lijk erop dat de tijd gesyncht wordt bij opstarten, en hoe langer de uptime van het modem hoe verder uit elkaar zijn de tijden. Ik heb vandaag na mijn werk net het modem opgestart en na 2u uptime zijn de verschillen al 3min. Na een weekend (3 dagen) zijn de verschillen uren.


@Bart_ZĀ heb via de feedback knop in het Experia Box menu hetzelfde probleem doorgegeven.

Dat is inderdaad de beste manier. Dan komt het bij de ontwikkelaars en dan kunnen ze dat meenemen.Ā