Skip to main content
Beantwoord

Box 12 resetten en admin wachtwoord aanpassen lukt niet

• August 16, 2026
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Sinds kort glasvezel van KPN.
Ik zou graag port forwarding via het modem willen instellen.

Echter ik kan niet inloggen via mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254/.

Het op de sticker op de achterkant van het modem geplaatste admin wachtwoord werkt niet.

Reset wachtwoord en daarna op de wifi knop drukken, hetgeen het op de achterkant gedrukte wachtwoord terug zou moeten zetten werkt ook niet.
Dit heb ik nooit aangepast, want vanaf dag 1 kon ik daar al niet op inloggen.

Diverse keren heb ik geprobeerd een reset te doen. (reset knop ingedrukt houden etc.) Maar ook dat gaat niet.

Kan ik mijn modem of een of andere manier terug (laten) zetten op de fabrieksinstelling, of gaat het zelfs dan niet werken.
Kan KPN van afstand mijn admin wachtwoord resetten?

Beste antwoord door eugene_dub

Ik weet nu wat er aan de hand is….

Grappig wanneer een wachtwoord met een : begint.
Dan denk je al gauw als je niet goed kijkt dat het wachtwoord achter de dubbele punt staat. 😂

Dus ik kan nu gewoon inloggen

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 16, 2026

Ik weet nu wat er aan de hand is….

Grappig wanneer een wachtwoord met een : begint.
Dan denk je al gauw als je niet goed kijkt dat het wachtwoord achter de dubbele punt staat. 😂

Dus ik kan nu gewoon inloggen

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@eugene_dub, als het wachtwoord begint met een dubbele punt kan ik me heel goed voorstellen dat je daar overheen kijkt inderdaad! Bij mijn modem zit er ook een dubbele punt in, halverwege. Dan mis je 'm minder snel.

Als je wilt kan je het wachtwoord ook aanpassen na het inloggen, dan kan je er iets van maken wat je makkelijker kunt onthouden, en mogelijk zonder dubbele punten 😉