Skip to main content
Antwoord

Box 12 start elke minuut opnieuw op

• August 25, 2025
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Mijn modem start elke minuut opnieuw op. De hulp tool in de app liep de hele tijd vast. De chatbot denkt de hele tijd dat het om mijn tv gaat. Klantenservice is na 1700 niet meer te bereiken tegenwoordig. En het antwoordapparaat verteld mij dat ik een nieuwe adapter nodig heb. Daarvoor krijg ik een smsje met een link om dat te regelen. Daar moet ik (alweer) inloggen, maar dat werkt niet. Zo kom ik terug bij de chatbot om een belafspraak te maken. En ondertussen heb ik al 2 dagen geen internet. 

Maar het ergste nog: Dit is een bekend probleem. Ik zie op dit forum dat mensen preventief een nieuwe adapter krijgen. Graag zou ik ook een nieuwe adapter willen, maar ik vrees dat het nog 2 dagen gaat duren.

Een betalende klant 4 dagen zonder internet laten zitten door een probleem wat intern al bekend is. Dat is best schandalig

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Kapotte modem, welkom op de KPN Community.

Balen dat je problemen met jouw modem hebt. Dit klinkt inderdaad als een probleem met de adapter. Als jouw adapter inderdaad behoort tot de serie met problemen, dan kan je deze kosteloos vervangen via deze servicetool (zoals Ik_Combineer ook al aangaf): Haperend internet of tv met KPN Box 12 modem? Log in met het KPN account waaraan jouw thuis abonnement is gekoppeld en de tool doet de rest.

Verder klopt het dat de reguliere klantenservice niet meer bereikbaar is na 17 uur. Tenzij je helemaal geen diensten hebt. Dan kan je ons 24/7 bereiken. Want ja, ook wij willen graag dat je zo snel mogelijk weer online bent. Heeft het geen haast? Dan kan je ook altijd een belafspraak maken of contact opnemen via een van onze socials: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

4 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 25, 2025

De klantenservice is 24/7 bereikbaar als je helemaal geen diensten hebt. Heb dit laatst zelf ook moeten gebruiken. Gewoon inspreken; “niks werkt” en als je dan een sms krijgt met tips gewoon aan de lijn blijven. Uiteindelijk stuurt hij je wel door naar een medewerker.

Edit;

deze servicetool hoort je ook een nieuwe adapter te sturen: https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Hallo ​@Kapotte modem, welkom op de KPN Community.

Balen dat je problemen met jouw modem hebt. Dit klinkt inderdaad als een probleem met de adapter. Als jouw adapter inderdaad behoort tot de serie met problemen, dan kan je deze kosteloos vervangen via deze servicetool (zoals Ik_Combineer ook al aangaf): Haperend internet of tv met KPN Box 12 modem? Log in met het KPN account waaraan jouw thuis abonnement is gekoppeld en de tool doet de rest.

Verder klopt het dat de reguliere klantenservice niet meer bereikbaar is na 17 uur. Tenzij je helemaal geen diensten hebt. Dan kan je ons 24/7 bereiken. Want ja, ook wij willen graag dat je zo snel mogelijk weer online bent. Heeft het geen haast? Dan kan je ook altijd een belafspraak maken of contact opnemen via een van onze socials: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2025

Het enige wat jullie hoefden te vermelden is hoe je een medewerker kan spreken. Blijkbaar kan je dat aangeven op jullie antwoord bandje als hij vraagt om in 2 zinnen mijn probleem te omschrijven. ( heeft mij heel wat uur gekost om daar achter te komen). 

Vervolgens heeft die medewerker op zeer kinderachtige wijze mij alles wat ik al had gedaan, nog een keer laten doen ( op zich wel begrijpelijk). En nou krijg ik een nieuwe modem ipv alleen een adapter.

Waar jullie allebei overheen lezen, is dat die tool voor de adapter het niet doet. Elke keer als ik inlog, mislukt dat.

Deze hele situatie vind ik heel typisch voor jullie klantenservice. Elke keer als er iets is, ben ik uren rrmee bezig. Vervolgens uren bezig met bij een medewerker komen. Die mij vervolgens met een paar stappen kan helpen.

Ik zou jullie adviseren om jullie visie over hoe klantenservice werkt, toch een beetje bijstellen.

Enige gevoel wat ik ervan krijg is frustratie 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat contact met onze klantenservice alleen maar frustratie oplevert, ​@Kapotte modem. Dat is niet onze bedoeling. Je zou ook niet hoeven aangeven dat je een medewerker wilt spreken. Je kunt in 2 zinnen aangeven wat jouw vraag is. Vervolgens kan het zijn dat je een sms toegestuurd krijgt, ja. Dit is omdat je de meeste problemen zelf kunt verhelpen. Maar als je daarna aan de lijn blijft, word je doorverbonden naar een medewerker. De medewerker weet dan ook meteen wat jouw probleem is. Als je zegt dat je een medewerker wilt spreken, weet de klantenservice dat niet.

Maar goed, fijn dat je er met de klantenservice uit bent gekomen en een nieuw modem toegestuurd hebt gekregen. Hopelijk verhelpt dit het probleem.