Skip to main content

Ik loop de laatste maanden/weken aan tegen het feit dat de Box12 af en toe spontaan opnieuw opstart. Zo ook hedenmorgen. Nu heb ik enkele maanden geleden de 2 ExperiaWifi’s vervangen voor 3 nieuwe Superwifi 2.  Eigenlijk is daarna het probleem ontstaan. Ook al een paar keer een volledige reset gedaan van het modem. Dan werkt het even weer maar toch komen de problemen terug. Tevens zie ik dat de Superwifi’s soms niet zichtbaar zijn als ik op het modem inlog. Na het opnieuw resetten van de Superwifi’s is dit probleem ook weer uit de wereld. Tevens werkt het Mesh Netwerk niet heel lekker. Sommige apparaten hebben nog steeds een slechte verbinding.  Ik heb zelf het vermoeden dat dit toch met de oude firmware SGEJ1000060E te maken heeft. Voor de goede orde: De Experia Wifi’s zijn niet meer aangesloten!

 

De uitval af en toe is ontstaan na het plaatsen van de Superwifi’s. Voorheen met de ExperiaWifi’s nooit problemen gehad.

Ik hoop op korte termijn eindelijk de nieuwe firmware voor Box 12 te mogen ontvangen en dat daarmee de problemen verholpen worden. Een goedwerkend mesh wifi-netwerk zou ook fijn zijn. Was toch een behoorlijke investering die Superwifi’s!

Hi @Rick.van.D, ik denk niet direct dat het opnieuw opstarten te maken heeft met de firmware. Opnieuw opstarten of uitval van de verbinding kan verschillende oorzaken hebben. Je leest het laatste nieuws over de software voor de Box 12 in onze Product Updates.

Wat gebeurt er precies als jouw Box 12 vanzelf opnieuw opstart? Wat doen de lampjes? Hoe is jouw KPN Box 12 aangesloten (koper of glas)? Je kunt intussen onze Wifi Manager eens volgen. Deze servicetool controleert je gehele verbinding en helpt je om je wifi optimaal in te stellen. 

Voor de snelste hulp kan je ook bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Via die weg heb je direct contact en helpen onze collega's je meteen verder, zo kan ook je gehele verbinding gecontroleerd worden.


Hi @Rick.van.D, ik denk niet direct dat het opnieuw opstarten te maken heeft met de firmware. Opnieuw opstarten of uitval van de verbinding kan verschillende oorzaken hebben. Je leest het laatste nieuws over de software voor de Box 12 in onze Product Updates.

Wat gebeurt er precies als jouw Box 12 vanzelf opnieuw opstart? Wat doen de lampjes? Hoe is jouw KPN Box 12 aangesloten (koper of glas)? Je kunt intussen onze Wifi Manager eens volgen. Deze servicetool controleert je gehele verbinding en helpt je om je wifi optimaal in te stellen. 

Voor de snelste hulp kan je ook bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Via die weg heb je direct contact en helpen onze collega's je meteen verder, zo kan ook je gehele verbinding gecontroleerd worden.

Ik zie niet wat er gebeurt want het gebeurt op de gekste momenten en soms ook niet. Ik zag vandaag dus dat het modem al 2 dagen “up” is. Ik zie nu dus weer niet mijn Superwifi's in de interface van de box 12. Ik zit dus op een glasvezelaansluiting..

 

De wifi manager heb ik al diverse keren doorgelopen alsmede het opnieuw resetten van de Superwifi's.

Het enige wat ik nog kan proberen is alle superwifi's draadloos te maken. De eerste bedrade superwifi staat namelijk op de eerste verdieping en is aangesloten op een switch. Ik zie dan ook dat de andere superwifi's daarop verbinding maken. De superwifi op zolder is logisch dat die verbinding maakt met de bedrade superwifi maar de superwifi die ik onder de overkapping heb geplaatst draadloos zit dichter in de buurt van de box 12 en zou dus daar verbinding mee moeten maken. Ik ga nog even kijken als ik alle drie de superwifi's draadloos maak of het dan beter gaat……   Een goed mesh-netwerk is het nog zeker niet…..

 

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie!


@Rick.van.D Je kunt het proberen, kijken of het verschil maakt. Mocht dat behulpzaam zijn, hier vind je meer informatie over SuperWifi en tips voor aansluiten:

Wat je daarnaast ook kunt doen, als je merkt dat je verbinding wegvalt, is op dat moment bellen met onze klantenservice. Het nummer is 0800-0402. Op die manier kunnen mijn collega's meteen je verbinding controleren om te zien wat er gebeurt. Dat kan in zulke situaties handiger zijn dan via een forum, omdat je direct contact hebt en er meteen gekeken kan worden naar je lijn.


Reageer