Skip to main content
Vraag

Box 12 & Superwifi punten storing

• September 9, 2026
  • 9 reacties
  • 60 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Nou vandaag had ik geenĀ  verbinding meer met mijn sw punten, oke eigen schuld want ik had mij een dag verteld en had niet preventief een herstart thuisnetwerk gedaan.

Maar omdat hier wordt aangegeven dat modem spanning loos en daarna de spanning er weer er op dat dat ook werkt.

Nou ik heb het geweten, geen IPV 6Ā  , geen vaste telefonie en ik kon niet in mijn Box 12 inloggen.

Procedure nog maar een keer herhaald toen werkte het voor de helft.

Om vervolgens maar een herstart thuisnetwerk te geven , wat toch in mijn ogen het beste werkt, en daarna ging alles weer werken, althans ik mocht bij een 3 tal sw punten de fabrieksnaam weer omzetten naar een eigen gekozen naam.

Omdat ik er klaar mee ben heb ik maar naar 0800 0402 gebeld en mijn verhaal gedaan.

Het beste was om een monteur te laten komen.

Vraag ik of ik daarvoor moet betalen en wordt mij gezegd, dat kan ik niet zeggen, want er zijn ook klanten die de kabels eruit of kapot trekken , ja duhhhhhh.

Maar goed , afspraak morgen tussen 13.00 en 17.00 , krijg ik net een melding binnen mijn kpn app en ja afspraak is bevestigd , maar ik moet er voor gaan betalen ,want het is niet gratis????

Verder nog een kleine opmerking,Ā  ik heb een crĆØme kleurig NT kastje , 3 groen lampje maar het glasvezel lamp en het ethernet lampje knipperen als een dolle, hoort dat zo??Ā 

Maar goed, moet ik nu voor voor de monteur gaan betalen, want als het bij NT kastje de laatste 2 lampjes niet moeten knipperen dan laat ik hem of haar komen en anders cancel ik de monteur, wat is wijsheid hierin??

9 reacties

rvk01
Slimmerik
  • September 9, 2026

Verder nog een kleine opmerking,Ā  ik heb een crĆØme kleurig NT kastje , 3 groen lampje maar het glasvezel lamp en het ethernet lampje knipperen als een dolle, hoort dat zo??Ā 

Ja, bij een Genexis ONT hoort dat zo.

ZieĀ 

Heb je verbinding als je een computer bedraad aansluit op de router?

Ā 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Ja, bij een Genexis ONT hoort dat zo.

ZieĀ 

Heb je verbinding als je een computer bedraad aansluit op de router?

Ā 

Aha kijk dat wist de goede man aan de telefoon mij dus niet te melden, topicĀ šŸ‘ bedankt

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 9, 2026

Er waar heb je de monteur nu nogĀ voorĀ nodig?Ā 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Nee daar denk ik dus nu nog over na

Dat was niet mijn beslissing maar beslissing van de helpdeskmedewerker , na ik precies had uitgelegd waar ik dus tegen aan liep, iedere week een preventieve herstart, dat ik zo straks geen IPV 6 had, niet meer kon inloggen op mijn box12 via de laptop.

Maar aangezien bij het Genexis ONT kastje het glasvezel en ethernet lampje horen te knipperen heb ik van een gebruiker hier een antwoord gekregen, want ik had dat dus ook aan de medewerker gevraagd maar die wist dat niet.

Maar ik heb nu dus weer het geheel werkende gekregen en een 3 tal wifi apparaten opnieuw moeten verbinden .

Maar om voor deze onzin de monteur te gaan betalen, nee dat ga ik dus niet doen

rvk01
Slimmerik
  • September 9, 2026

Dat was niet mijn beslissing maar beslissing van de helpdeskmedewerker , na ik precies had uitgelegd waar ik dus tegen aan liep, iedere week een preventieve herstart, dat ik zo straks geen IPV 6 had, niet meer kon inloggen op mijn box12 via de laptop.

Helaas is dat dan de oplossing van de helpdesk… als die het niet meer wetenā€¦Ā ā€œeen monteur laten komenā€Ā šŸ™„

Er zijn zeker nog wel wat dingen die je kunt proberen als instabiliteit aanhoudt. Zo kun je ook nog een voor een alle dingen een harde fabrieksreset geven en een voor een je netwerk weer opbouwen. En als instabiliteit blijft (want wekelijks alles resetten of opnieuw opstarten) dan kunnen ze ook altijd nog een nieuwe router opsturen. (dat is sowieso ook iets wat een monteur zal doen want als op dit moment alles bij jou werkt, dan heeft die ook niets te doenĀ šŸ˜)

In ieder geval fijn dat het nu weer werkt.

Ā 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Nou wat ik dus geleerd heb, is dat ik echt om de 6 dagenĀ  een herstart thuisnetwerk moet doen dan blijf ik deze onzin dus voor.

Maar ik heb nu nog nooit zo erg mee gemaakt ,dat alles in een keer niet goed werkt na herstart modem:

Geen IPV6, geen vaste telefonie, en als ik wil inloggen op de box12 dat ik met rood te zien krijg dat ik geen internet heb, terwijl dat wel zo is en dat de SW punten de eigen gegeven naam kwijt zijn.

Maar goed op het laatst dus maar een herstart thuisnetwerk en ja zo heb ik hele handel hier weer werkende gekregen.

Maar ik snap heel goed dat er ook KPN klanten zijn die dit niet voor elkaar krijgen, maar goed dat is een ander verhaal

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 9, 2026

Maar ze zeggen toch dat er met elke update verbeteringen worden gedaan in de software....…

De crashes worden inderdaad steeds beter.Ā šŸ¤”šŸ˜‰

Respect voor het geduld met deze ellende. Nog een paar dagen en dan ben ik weg en mogen ze mijn V10 terug hebben om te ontleden.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 9, 2026

Maar het kan wel!! Mijn V10 met 1 bekabelde superwifi 2 en 1 draadloze is al sinds 13 augustus stabiel!!

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Maar het kan wel!! Mijn V10 met 1 bekabelde superwifi 2 en 1 draadloze is al sinds 13 augustus stabiel!!

Zeldzaam