Skip to main content

Mijn modem (KPN box 12) valt dagelijks rond 21u uit. Ik heb al diverse keren de reset en probleem oplosser uitgevoerd maar het probleem is niet verholpen. Ik wil graag een vervangend modem dat wel werkt naar behoren.

Wat zegt je log eigenlijk?


Valt het complete modem uit, of gaat alleen de verbinding verloren? 

Heb je DSL of glas?


Hoi @KaKwi, welkom hier. 

Wat irritant dat elke avond rond dezelfde tijd het modem uitvalt. Start deze dan opnieuw op? Of valt alleen het signaal weg? 

Hoe branden de lampjes als het gebeurt?

In ieder geval begrijp ik dat je het modem al herstart hebt, maar zonder resultaat. Mocht je glasvezel hebben, heb je dan het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? 


Als het modem uitvalt brandt een rood lampje (power). Na een paar minuten gaat deze uit zichzelf weer aan. 
 

glasvezel kastje heb ik al wel een keer stroomloos gehad maar niet gedurende 2 minuten. Zal ik proberen 👍🏻


Heeft het geholpen? 

Zo niet, kun je jouw profiel van gegevens voorzien? Hoor ik dan graag van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik eens in de verbinding duiken. 


Helaas blijven de problemen terugkomen :-( 


Heb je er al naar zitten kijken om 21 uur. Je zal niet de laatste zijn die een timmer van de meterkast naar het stopcontact heeft. Misschien wel ergens een slimme stroombespaarder. 


Heb je het glasvezelkastje nog stroomloos gehad voor 2 minuten? Heb je het modem gereset? Want als ik jouw verbinding doormeet, zie ik niets bijzonders. Verbinding is tot aan het modem gewoon goed. 


Heb je het glasvezelkastje nog stroomloos gehad voor 2 minuten? Heb je het modem gereset? Want als ik jouw verbinding doormeet, zie ik niets bijzonders. Verbinding is tot aan het modem gewoon goed. 

@Bart_Z

Is het jou bekend dat het stroomloos maken in ieder geval een tijd heeft gezorgd voor een foutieve update van de bootsoftware. Bij het stroomloosmaken werd dit bij mij vanuit KPN automatisch gedaan. (KPN monteur heeft een nieuwe NT gehaald). Wel een vol weekend zonder telefoon, televisie en Internet gezeten. 

Overigens is het nu 12 uur, weinig kans dus dat het fout ging. Zal best moeilijk zijn te vinden want de Auteur stelt dat het alleen om 21 uur plaatsvindt. Daarom stel ik mijn weinig orthodoxe methode voor. Dit is namelijk zoeken naar een naald in een hooiberg. (Een soort magneet). 


Heb je het glasvezelkastje nog stroomloos gehad voor 2 minuten? Heb je het modem gereset? Want als ik jouw verbinding doormeet, zie ik niets bijzonders. Verbinding is tot aan het modem gewoon goed. 

Gisteren was het tegen 22u dat modem helemaal weer uitviel. En ik heb ook toen weer glasvezel kast stroomloos gehad. Kan het nog eens proberen maar het lijkt niet te werken 


Heel apart, ik ben dan even gaan zoeken en speuren en kom tot een nieuw modem. Ik ben benieuwd of die gaat werken. Je hebt een sms ontvangen over hoe je het huidige modem kan omruilen voor een nieuwe. Als dat niet werkt dan zit het toch ergens in het netwerk thuis. 


Hopelijk helpt dat! Ik heb de problemen niet eerder gehad met mijn oude modem. Bedankt voor je hulp en de sms heb ik inmiddels ontvangen 


Ik ben erg benieuwd.