Skip to main content

Met de plaatsing van onze nieuwe modem kon V12 sagecom modem , software versie SGEJ1000060E hebben wij opeens een probleem; 

ca. elk uur valt de kpn v12 modem uit. Na ca. 1-2  minuten herstelt wifi.  De tv moeten we veelal opnieuw uit en inschakelen ( deze geeft soms aan dat de verbinding met tussen tv box en modem is verbroken stb-400). Wanneer je op het moment van uitvallen aan het terugkijken bent op tv rest niets anders dan weer opnieuw aan het begin te kijken ( waar je was gaat in de ‚reset‘ verloren). 

• Wij hadden dit probleem niet met de vorige v10a modem
  •  Zoals in een ander topic geadviseerd de kanalen van de wifi gewijzigd, zonder effect. (De tv box is bedraad aangesloten)

Mijn gevoel is dat er een samenhang is tussen het gebruik van parental control en het uitvallen van de box. De eerste dagen hadden we parental control niet aan staan , volgens mij trad het toen niet op. Aangezien parental control op hele uren schakelt past dat met het probleem. Het lijkt alsof er op het hele uur instellingen worden gewijzigd waardoor kort alles uitvalt.

is dit een bekend probleem? Is er een workaround/oplossing.

mijn dank voor jullie adviezen/tips

Wellicht heb je hier iets aan 

Ik zie hierover niets in kpn specificaties en instellingen, kun je wat specifieker aangeven waar /wat hierover is geschreven?

Het zou heel goed kunnen dat de "Parental control" de oorzaak hier van is en dat er dus een bug in de software zit. Dit zal worden voorgelegd aan de technici van het modem team. 

Reageer