Skip to main content

Geacht Forum,

Ik heb een X-File. Sinds deze week ben ik aan 't glas met de Box12 en het werkt als 'n zonnetje.

Met de Wifi-analyzer zie ik echter bij het wifi-signaal een soort 'schaduwsignaal' op hetzelfde kanaal. Als ik van kanaal verander, gaat het mee. Het is er altijd, zowel op 2.4 als 5 ghz, is steeds bijna even sterk en een enkele keer een tel ietsje zwakker of niet zichtbaar. Het heeft een macadres wat sterk lijkt op het 'origineel' en beveiliging WPA2 ESS, maar geen zichtbaar ssid. Ik heb de itv-arrismodule en een powerline helemaal afgekoppeld maar dat maakte geen verschil. Bij mijn buur met glasvezel en box12 zie ik hetzelfde. Het is een mij onbekend verschijnsel en ik vraag me af of de 'schaduwen' onnodig schaarse wifiruimte bezetten of storen en er iets in de configuratie moet worden aangepast. Alvast bedankt voor jullie inzichten.

Dat "schaduwsignaal" is het wifi netwerk voor mesh dat kpn altijd aan zet op de V12, ook als er helemaal geen gebruik gemaakt wordt van mesh.

Ik hoop dat kpn er voor zal zorgen dat dit mesh wifi netwerk ook gewoon uit gezet kan worden. 


Dag Wjb, bedankt voor de snelle reactie. Belast dat meshsignaal nu ook daadwerkelijk de (hier in de stad in elk geval) toch schaarser wordende wifispeelruimte? Want dan wordt het tijd voor een petitie.

Groet


Belast dat meshsignaal nu ook daadwerkelijk de (hier in de stad in elk geval) toch schaarser wordende wifispeelruimte? Want dan wordt het tijd voor een petitie.

Die extra belasting is marginaal omdat het feitelijk alleen het uitzenden van het beacon signaal is en er verder geen apparaten aangesloten zijn.


Dan kan ik er mee leven. Bedankt voor de info.


@Cornelis010 Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat WJB je van informatie heeft voorzien. Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!