Skip to main content
Antwoord

Box 12b AC adapter maakt een hoog fluitend geluid

• June 15, 2025
  • 7 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb al een tijdje gemerkt dat de AC-adapter van mijn modem KPNBox 12b een hoog geluid maakt. Het is alleen de wisselstroomadapter, niet het apparaat. Moet ik een nieuwe AC adapter aanvragen of is dit normaal?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@JavierZ, een adapter hoort zo'n geluid natuurlijk niet te maken! Naast de tips die Michel al geeft kan je het ook zelf proberen via onze website: Stroomadapter vervangen.

Als het via die weg niet lukt kan je het beste een terugbelafspraak maken zoals hij aangaf:

Klik voor het maken van een terugbel afspraak op de volgende link: Terugbel afspraak inplannen
(Scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder)

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@JavierZ 

Nee, dat is niet normaal.
Een adapter behoort geen hoog geluid te geven, maar doodstil te zijn.

Via de klantenservice van KPN, kun je gratis een nieuwe/vervangende adapter bestellen voor de KPN Box 12B, en deze vervolgens vervangen voor de huidige.

Bel hiervoor de klantenservice via 0800-0402 of maak een terugbel afspraak.
Klik voor het maken van een terugbel afspraak op de volgende link: Terugbel afspraak inplannen

Op de adapter zelf zie je om welk model adapter het gaat, dus hou deze bij de hand als je belt met de klantenservice van KPN.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 16, 2025

Ik heb al een tijdje gemerkt dat de AC-adapter van mijn modem KPNBox 12b een hoog geluid maakt. Het is alleen de wisselstroomadapter, niet het apparaat. Moet ik een nieuwe AC adapter aanvragen of is dit normaal?

Hoi ​@JavierZ , wat je hoort is zgn coil-whine. Dat is iets wat vaker voorkomt bij apparaten, maar wat je zeker niet in je woonkamer wil horen. Volg de stappen van ​@Michel.uit.Arnhem om een nieuwe aan te vragen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Welkom op de community ​@JavierZ, een adapter hoort zo'n geluid natuurlijk niet te maken! Naast de tips die Michel al geeft kan je het ook zelf proberen via onze website: Stroomadapter vervangen.

Als het via die weg niet lukt kan je het beste een terugbelafspraak maken zoals hij aangaf:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 19, 2025

Heel erg bedankt voor de hulp. Ik heb binnen een dag een nieuwe AC-adapter ontvangen en nu maakt hij geen geluid.

Moet ik de oude terugsturen of kan ik hem gewoon weggooien? Ik zie dat er een retouradres is, maar moet ik de adapter gewoon in een brievenbus doen of iets anders? Dit is nieuw voor mij.

Jasper van KPN
Moderator

Die kan je terugsturen inderdaad. Het retouradres is een antwoordnummer, dus daar kan je het gratis naar opsturen Het beste kan dat in een doosje waar het in past.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 24, 2025

Die kan je terugsturen inderdaad. Het retouradres is een antwoordnummer, dus daar kan je het gratis naar opsturen Het beste kan dat in een doosje waar het in past.

Ja, maar hoe moet ik dat dan doen? Ik heb dit nog nooit gedaan, moet ik het bij postnl afgeven?

Jasper van KPN
Moderator

Dat kan gewoon bij een PostNL punt inderdaad. Het terugsturen gaat naar een antwoordnummer, dus dat kost je verder niets.