Skip to main content

Heb eindelijk het voor elkaar dat de modem Box 14 het goed doet en de superwifi 2 ook maar nu gaat regelmatig vaak de modem uit en start telkens opnieuw op niet 1 keer maar meerdere keren achter elkaar ik dacht eerst dat het een update was maar zo vaak achterelkaar dus mijn vraag is wat kan ik daar aan doen heb al van stroom afgehaald en weer opgedaan en na een tijd je gaat het goed maar dan begint het weer opnieuw 

Dat is vreemd inderdaad. Van welke versie van de software is het modem precies voorzien en hoe zijn de Wifi-versterkers verbonden met de Box 14?


Hier na een hoop gezeur met uiteindelijk een monteur die mijn PON kastje vervangen heeft en Wifi 2 heeft geïnstalleerd werkte alles. 
 

Nu paar keer per week dat hij aan- en uit gaat.. heel irritant!

Firmware: V14.C.23.13.02


@cmmh81 Is het nog gelukt? Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!


@Remco_  ik heb 3 superwifi 2 heb ik van kpn gekregen en die zijn draadloze verbonden aan de modem en ben nog even niet aan toegekomen om te kijken welke versie de box 14 heeft ga binnenkort even kijken hoe ik binnen kan komen bij de modem want dat weet ik nog niet


@Remco_ 

 

De Firmware de Box 14 is V14.C.23.13.02


Ik heb exact hetzelfde probleem. Modem start regelmatig opnieuw op.  3x op 1 avond vandaag.

Zit ook op  V14.C.23.13.02.


Log even in, kijk of er apparaten zijn die geen ip adres kunnen krijgen.
Mocht dit het geval zijn, zet dit apparaat uit en test het of wijs een static ip adres toe.
Bij mij was dit de oplossing tegen de reboots gek genoeg.
Zou een mooie test zijn als dit bij jullie ook zo is.


Hoi SaltyBart,

 

Al mijn apparaten hebben (op dit moment) een IP adres verkregen.

Ik zal dit in de gaten blijven houden.


Ik heb precies hetzelfde gehad, toen mijn koffie machine ontkoppeld en me camara's een vast ip hebben gekregen was het opgelost, hij blijft nu stabiel online. Ook was er een stukje hardware vervagen maar ik zelf denk niet dat het probleem daarin zat.

Even iets anders, kan jij met de Box V14 deze website bereiken ?
Welkom - KPN (overons.kpn)


Kun je mij vertellen hoe ik deze website via mijn modem kan bereiken? Ik neem aan dat je niet bedoeld om dat via mijn webbrowser op mijn pc te bezoeken zo ja dan werkt deze link niet bij mij.

 

Ik heb inmiddels een groot gedeelte van mijn apparaten een gereserveerd IP adres gegeven, een aantal apparaten verbonden met het gastnetwerk zijn wel verbonden met het netwerk, maar bij het reserveren van een IP adres krijg ik de melding: IP address not in network.

Klopt het dat de apparaten die zijn verbonden met het gastnetwerk ik geen vast IP adres kan geven? 


Website moest inderdaad via je webbrowser, thanks voor het testen.

Betreft het geven van vaste IP adressen, bedoelde ik enkel voor apparaten die geen IP adres kregen toegewezen (als dit het geval was).
Al je apparaten toewijzen is niet nodig, hier is de DHCP server van het router voor.

Nu je het inmiddels gedaan hebt, kan je wel kijken of je modem stabiel online blijft.
Echter, zou ik het hierna wel weer in originele staat terug brengen.

De reden waarom ik dit vroeg is het volgende, mijn ring camera, koffie machine die kregen geen vast IP adres.

Na dat ik deze zelf had toegewezen, beef de Box 14 stabiel online.
Dit kan toeval zijn, of naar mijn visie (en ik weet niet of dit zo geprogrammeerd, en dus of het zo bestaat) is als de router herhaaldelijk niet het IP adres kan toewijzen door een fout dat hij zichzelf reboot of misschien uiteindelijk crasht (dit is mijn gevoel).

Want er is met sommige apparaten een connectie bug op het moment, waar KPN aan werkt.
Maar meer dan we onderzoeken dit, is niet bekend gemaakt op het moment.

De volgende apparaten werken niet met de Box V14 op het moment bij mij en anderen forum gebruikers:

  • Ring v1 camera (wel met static IP toegewezen)
  • Netatmo deurbel
  • Homey smart hub
  • Seaco koffie machine

* Deze lijst is in topics gemeld door medegebruikers en is geen officieel bericht.


Ik zal het over het weekend tillen om te zien wat de effecten zijn, daarna zet ik alles weer terug.

 

Dank je wel voor het meedenken!


Home assitant werkt ook niet, ook niet met een fixed IP address..  met de V12 (identieke instellingen wel)


Home assitant werkt ook niet, ook niet met een fixed IP address..  met de V12 (identieke instellingen wel)

Werkt wel met fixed, wat zijn je settings?


Goedmiddag, @Woudenbe, @Johan021985  en @CMH81  ik wil toch nog even terugkomen op het bovenstaande. Hoe staat het er nu bij jullie voor.

 

Er is inmiddels een update geweest zie daarvoor ook dit topic: 

 

Is iedereen zijn modem nu voorzien van deze versie en zijn jullie problemen verholpen of spelen deze zaken nog?


Hoi Remco,

Inmiddels zit ik nu op V14.C.23.16.00 en de problemen lijken opgelost, gelukkig!  


Hoi @Remco van KPN 

 

Ik heb de nieuwe Firmware, en dit is opgelost, andere dingen helaas nog niet.

 


@Remco van KPN 

Sinds de nieuwe update hebben wij geen last meer van 


@Remco van KPN

Sinds de nieuwe update hebben wij geen last meer van 

Dat is fijn om te horen. Bedankt voor al je feedback in dit topic!


Ik heb deze problemen al sinds ik 4gbit (en dus het nieuwe kpn 14 modem) heb. KPN heeft hier het fiber kastje al vervangen met een Nokia. Sindsdien heb ik veel minder issues, maar nog steeds heb ik elke dag en soms meermaals per dag dat het modem zichzelf reset. Ik heb ook V14.C.23.16.00 maar dat heeft dus helaas geen oplossing geboden.


Vandaag KPN nog maar eens gebeld, de hoogst aardige dame stuurt mij een pakket op met vervangend stroomadapter voor het Nokia kastje, het modem, een paar nieuwe kabels en een nieuw kapje voor het Nokia kastje (als dat niet helemaal lekker aansluit kan dat soms ook issues opleveren blijkbaar).


We wachten maar weer af.


Hello to everyone.

Since I moved to KPN, I've faced the same issue (Box 14). As I've noticed so far, it randomly reboots once a day. As per the recommendations, I checked the firmware version, and it's shown as the last version on the modem interface.

 

Are there any recommendations on how to fix this issue?


Hello to everyone.

Since I moved to KPN, I've faced the same issue (Box 14). As I've noticed so far, it randomly reboots once a day. As per the recommendations, I checked the firmware version, and it's shown as the last version on the modem interface.

 

Are there any recommendations on how to fix this issue?

Hi, there is no fix. The box 14 is an awful device.

I replaced it with a tp-link deco be85. Everything is now stable, faster and just generally 100 times better.


Hi, there is no fix. The box 14 is an awful device.

I replaced it with a tp-link deco be85. Everything is now stable, faster and just generally 100 times better.

I have the same feelings after less than 2 weeks of experience with this modem. Good to know. Thank you for your feedback. It seems like the only way to fix it is to replace the modem with a different one.


Hoi

Sinds de laaste bericht over de update was alles goed maar na de laaste update valt constant de verbinding weg heb daarna alles weer gedaan wat klantenservice van kpn zou ook zeggen wat ik moet doen maar het blijft het zelfde gelukkig gaat de moden niet uit maar de verbinding valt telkens weg en soms kan ik de verbinding niet meer opnieuw tot stand brengen en het niet alleen de wifi maar ook de tv kastje en de vaste telefoon vooral de vaste telefoon zijn we vaak niet bereikbaar 


Jammer dat de instabiliteit dan weer terug is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Houdt de instabiliteit aan? Ik heb zelf ook de Box 14 en ik herken dit niet direct in combinatie met de laatste update. Heb je de keten Box 14>SuperWifi 2 al eens geheel nieuw opgestart?


Reageer