Skip to main content
Vraag

Box 14 geeft pas na 6+ uur internet na opstarten

• 23 maart 2025
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Elke keer als ik mijn modem opnieuw opstart zit er een uur of 6-8 tussen voor internet het weer doet (zowel bekabeld als wifi).

Is er hier een oplossing voor of moet ik een nieuw modem bemachtigen?

Vriendelijke groet.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8371 reacties
  • 23 maart 2025

Beste ​@Godefroy95 haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart.

Geeft daarna de router een fabrieks-reset.

Ben je nu wel direct online?

Zo ja, opgelost.

Zo nee, even bellen met 0800 0402, 24/7 bereikbaar voor storingen en niet-werkende diensten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 23 maart 2025

Dit al tot 3x geprobeerd maar wilt niet werken. Internet werkt meestal na een uur of 8, wat natuurlijk vrij lang is voor een simpele heropstart van het modem. 

wjb
Superuser
  • 74611 reacties
  • 23 maart 2025
Godefroy95 schreef:

Dit al tot 3x geprobeerd maar wilt niet werken. Internet werkt meestal na een uur of 8, wat natuurlijk vrij lang is voor een simpele heropstart van het modem. 

Dat is niet vrij lang maar exorbitant lang en ook absoluut onacceptabel. Een router hoort in een minuutje of wellicht twee toch echt volledig operationeel te zijn.

Hier zal dus echt iemand naar moeten kijken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi ​@Godefroy95. Welkom op de KPN Community! 

Dat zijn geen opstarttijden die je mag verwachten van een modem. Daar moet echt iets aan gedaan worden. Heb je al contact op kunnen nemen met de helpdesk en ben je inmiddels geholpen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 25 maart 2025

​@Arjan van KPN , ik heb gebeld en er werd tot 6x toe gezegd dat ik het modem moet herstarten en factory resetten.. Ik heb keer op keer uitgelegd dat ik dit al heb gedaan en dat het echt niet werkt en hij bleef het herhalen dus heb ik maar opgehangen.. Maar het modem is inderdaad for some reason niet helemaal goed..

Reageer