Skip to main content

Ik ben recent overgestapt naar 4gbs met de nieuwe V14 modem en heb daarbij 2 APs aangeschaft (superwifi2) echter als deze gekoppeld zijn heeft de modem hier blijkbaar issues mee want deze herstart dagelijks op willekeurige momenten. Dit uiteraard met alle frustratie van dien.

 

In dit type modem is ook geen log terug te vinden dus ik kan niet achterhalen waarom dit gebeurt.

 

Meerdere malen alles opnieuw ingesteld en gereset. Resultaat blijft hetzelfde.

 

Graag advies om te achterhalen waarom dit gebeurt.

Ik heb geen superwifi maar hier herstart het v14 modem ook dagelijks en soms meerdere malen 


@19Leeuw60 even een vraag, jij hebt ook een 4gbs abbo? Welke snelheid haal jij? Bekabeld uiteraard.


Bij bij heeft de 14 ook regelmatig een spontane herstart en gebruik geen versterkers.

De beste methode om dit te melden is via de feedbackknop binnen de routersofware, dan bereikt je opmerking de direct betrokkenen @Martin1983 


@Nomen Nominandum de feedbackknop gebruik ik, maar gezien ik daar verder niks van hoor communiceer ik ook via deze weg.


@Nomen Nominandum de feedbackknop gebruik ik, maar gezien ik daar verder niks van hoor communiceer ik ook via deze weg.

Je ziet de reacties via de feedback terug in een eerstvolgende update @Martin1983 


@Nomen Nominandum de feedbackknop gebruik ik, maar gezien ik daar verder niks van hoor communiceer ik ook via deze weg.

Je ziet de reacties via de feedback terug in een eerstvolgende update @Martin1983 

Dat geeft mij weinig vertrouwen, komt over als "bel ons niet, wij bellen u wel". Als zijnde gebruiker heb ik namelijk geen idee wanneer deze update er is.

Laat we even duidelijk zijn, er staat hier een product wat meerdere malen z'n verbinding verliest. 


@19Leeuw60 even een vraag, jij hebt ook een 4gbs abbo? Welke snelheid haal jij? Bekabeld uiteraard.

Ik heb ook een 4GB abo maar ik ben met mijn MacBook niet rechtstreeks verbonden met mijn modem. ik wil nog wel ze een adapter kopen. maar alle test die ik gedaan heb komen niet boven de 1GB het is wel sneller dan met mijn 1Gb abo en V12 modem want die haalde de 1GB ook niet kwam vaak maar aan de 800MB


Ik ben recent overgestapt naar 4gbs met de nieuwe V14 modem en heb daarbij 2 APs aangeschaft (superwifi2) echter als deze gekoppeld zijn heeft de modem hier blijkbaar issues mee want deze herstart dagelijks op willekeurige momenten. Dit uiteraard met alle frustratie van dien.

 

In dit type modem is ook geen log terug te vinden dus ik kan niet achterhalen waarom dit gebeurt.

 

Meerdere malen alles opnieuw ingesteld en gereset. Resultaat blijft hetzelfde.

 

Graag advies om te achterhalen waarom dit gebeurt.



Voor je installatie van de Super WiFi 2 bleef je Box 14 wel gewoon goed online ?


Ik ben recent overgestapt naar 4gbs met de nieuwe V14 modem en heb daarbij 2 APs aangeschaft (superwifi2) echter als deze gekoppeld zijn heeft de modem hier blijkbaar issues mee want deze herstart dagelijks op willekeurige momenten. Dit uiteraard met alle frustratie van dien.

 

In dit type modem is ook geen log terug te vinden dus ik kan niet achterhalen waarom dit gebeurt.

 

Meerdere malen alles opnieuw ingesteld en gereset. Resultaat blijft hetzelfde.

 

Graag advies om te achterhalen waarom dit gebeurt.



Voor je installatie van de Super WiFi 2 bleef je Box 14 wel gewoon goed online ?

Dit is niet getest want bij installatie van de v14 heb ik gelijk de superwifi2 gekoppeld.

 


Ik ben recent overgestapt naar 4gbs met de nieuwe V14 modem en heb daarbij 2 APs aangeschaft (superwifi2) echter als deze gekoppeld zijn heeft de modem hier blijkbaar issues mee want deze herstart dagelijks op willekeurige momenten. Dit uiteraard met alle frustratie van dien.

 

In dit type modem is ook geen log terug te vinden dus ik kan niet achterhalen waarom dit gebeurt.

 

Meerdere malen alles opnieuw ingesteld en gereset. Resultaat blijft hetzelfde.

 

Graag advies om te achterhalen waarom dit gebeurt.



Voor je installatie van de Super WiFi 2 bleef je Box 14 wel gewoon goed online ?

Dit is niet getest want bij installatie van de v14 heb ik gelijk de superwifi2 gekoppeld.

 


Oké duidelijk, heb je er nog steeds last van?


Ik ben recent overgestapt naar 4gbs met de nieuwe V14 modem en heb daarbij 2 APs aangeschaft (superwifi2) echter als deze gekoppeld zijn heeft de modem hier blijkbaar issues mee want deze herstart dagelijks op willekeurige momenten. Dit uiteraard met alle frustratie van dien.

 

In dit type modem is ook geen log terug te vinden dus ik kan niet achterhalen waarom dit gebeurt.

 

Meerdere malen alles opnieuw ingesteld en gereset. Resultaat blijft hetzelfde.

 

Graag advies om te achterhalen waarom dit gebeurt.



Voor je installatie van de Super WiFi 2 bleef je Box 14 wel gewoon goed online ?

Dit is niet getest want bij installatie van de v14 heb ik gelijk de superwifi2 gekoppeld.

 


Oké duidelijk, heb je er nog steeds last van?

Op moment van schrijven is mijn modem 23 uur online. Gisteren is deze 2 maal "herstart" rond 0800 en 1130.


De V14 is de Formule1 qua snelheid bij de modems van KPN. Soms heb je dan ook een heel team nodig in de pits om alles perfect te tunen voor de race.

  • zijn de SWP2 WiFi Extenders ook correct geconverteerd naar dezelfde KPN Software die in de V14 zit of draaien ze nog op de originele software van de hardware leverancier (te zien door in te loggen op de V14 en/of de SWP2)
  • Is jouw glasvezel aansluiting nog afgewerkt met de Genexis ONT die problemen lijkt te leveren of heb je een NOKIA ONT
  • Zijn de SWP2 aangesloten op de 1G poorten van de V14, of gebruik je ze allebei volledig draadloos. 

De V14 is de Formule1 qua snelheid bij de modems van KPN. Soms heb je dan ook een heel team nodig in de pits om alles perfect te tunen voor de race.

  • zijn de SWP2 WiFi Extenders ook correct geconverteerd naar dezelfde KPN Software die in de V14 zit of draaien ze nog op de originele software van de hardware leverancier (te zien door in te loggen op de V14 en/of de SWP2)
  • Is jouw glasvezel aansluiting nog afgewerkt met de Genexis ONT die problemen lijkt te leveren of heb je een NOKIA ONT
  • Zijn de SWP2 aangesloten op de 1G poorten van de V14, of gebruik je ze allebei volledig draadloos. 

De Sw2 draait op de Sw2.c.23.4.02 firmware. Waar de v14 op V14.c.23.13.02 draait.

 

De Sw2 is bekabeld aangesloten geweest aan de v14, daar kreeg deze z'n config en is daarna draadloos gegaan (as designed volgens de meegeleverde handleiding).is ook te benaderen met credentials vanuit de modem.

 

Op dit moment 1 sw2 in gebruik, dit lijkt stabieler te blijven. Mijn vermoeden is dat de Sw2 onderling discussie hadden gezien de vele gekoppelde devices welke niet bestonden(broadcast storm?) Echter is dit lastig na te gaan zonder logging vanuit devices.

 

De monteurs hebben tijdje gekeden de Nokia geplaatst. Dit gaf zelfde resultaat. 2gbs bekabeld is tot nu toe de max. (Op 10gbe port naar 2.5gbe poort)


Het is alweer een tijdje geleden maar bij mij herstart de box 14 nu  ongeveer om de 7 a 9 dagen. 

Ik meld het iedere keer wel via Feedback. 

 

Krijg toch het gevoel dat het iets met de Sw2 punten te maken heeft want ik had er 2 die ineens rood waren vlak voordat de Box ging herstarten (spontaan)