Skip to main content

wie heeft het antwoord?

Ja.

Niet gegarandeerd. Gegarandeerd is max 1 gbit bij een lengte van 80 meter ofzo. Maar het is echt niet zo dat dat er geen hogere snelheden gehaald kunnen worden. Zeker met kortere kabels zijn hogere snelheden zeker haalbaar.


Ja.

Niet gegarandeerd. Gegarandeerd is max 1 gbit bij een lengte van 80 meter ofzo. Maar het is echt niet zo dat dat er geen hogere snelheden gehaald kunnen worden. Zeker met kortere kabels zijn hogere snelheden zeker haalbaar.

10 meter kabel  vanaf aansluit punt naar modem , ik begrijp niet hoe kpn mij een 4Gbits abonnement kan verkopen en dit dan bekabelen met cat 5e kabel ,die max 1Gbit  kan verwerken


... die max 1Gbit  kan verwerken

Dat klopt dus niet. Zoals ik al heb proberen uit te leggen.

De KPN Box 14 heeft een speedtest aan boord. Log eens in op dat ding via http://192.168.2.254 en doe die speedtest eens.


Ik zou tussen de glaskast en de modem een CAT6(a) kabel gebruiken, die kan tot 10Gbit/s aan.

Op de 1GB-LAN-poorten van de modem kun je rustig een CAT5e kabel gebruiken, op de snellere poorten een CAT6-kabel @Ik weet te weinig 


Heb je er dan een CAT5 kabel bijgehad ipv een CAT6e ?


Heb je er dan een CAT5 kabel bijgehad ipv een CAT6e ?

klopt  die heeft de KPN aangelegd cat 5


Heb je er dan een CAT5 kabel bijgehad ipv een CAT6e ?

klopt  die heeft de KPN aangelegd cat 5

CAT5e bedoel je toch @Ik weet te weinig 


Heb je er dan een CAT5 kabel bijgehad ipv een CAT6e ?

klopt  die heeft de KPN aangelegd cat 5

CAT5e bedoel je toch @Ik weet te weinig 

ik heb bij het aanmelden  een v14 modem gekregen ,was een aanbieding  1 jaar lang genieten van een snel internet , alles is aangesloten door kpn  idd cat 5e kabel  hebben ze aangelegd ,daar kun je never nooit de 4gbits  snelheid mee halen, als je klantenservice belt dan beland je in doorverbinden  ,wachten wachten maar een antwoord krijg je niet, want de medewerkers weten het niet


Ik vrees dat de monteur dan geen CAT6a mee heeft gehad...


Ik zou tussen de glaskast en de modem een CAT6(a) kabel gebruiken, die kan tot 10Gbit/s aan.

Op de 1GB-LAN-poorten van de modem kun je rustig een CAT5e kabel gebruiken, op de snellere poorten een CAT6-kabel @Ik weet te weinig 

cat 6a   je bedoelt cat 6 e neem ik aan


Ik vrees dat de monteur dan geen CAT6e mee heeft gehad...

dat ben ik met je eens


cat 5e kabel  hebben ze aangelegd ,daar kun je never nooit de 4gbits  snelheid mee halen

Heeft u het al uitgetest? Probeer het eens.


Ik zou tussen de glaskast en de modem een CAT6(a) kabel gebruiken, die kan tot 10Gbit/s aan.

Op de 1GB-LAN-poorten van de modem kun je rustig een CAT5e kabel gebruiken, op de snellere poorten een CAT6-kabel @Ik weet te weinig 

cat 6a   je bedoelt cat 6 e neem ik aan

Het is CAT5e en CAT6 of CAT6a @Ik weet te weinig 


De monteurs hebben ook alleen maar CAT5E op hun bus en daar is tot 40m gewoon 4000Mbit te behalen. In Juli krijgen de monteurs CAT6A op hun bus


De monteurs hebben ook alleen maar CAT5E op hun bus en daar is tot 40m gewoon 4000Mbit te behalen. In Juli krijgen de monteurs CAT6A op hun bus

 


De monteurs hebben ook alleen maar CAT5E op hun bus en daar is tot 40m gewoon 4000Mbit te behalen. In Juli krijgen de monteurs CAT6A op hun bus

Best vervelend ik moest wel betalen voor het aanleggen ,en dan onjuist materiaal gebruiken


De monteurs hebben ook alleen maar CAT5E op hun bus en daar is tot 40m gewoon 4000Mbit te behalen. In Juli krijgen de monteurs CAT6A op hun bus

Best vervelend ik moest wel betalen voor het aanleggen ,en dan onjuist materiaal gebruiken

Bespaar jouw stres en koop een ander 10m Cat6 Kabel. De paar euro kan je beschouwen als donatie voor KPN pensionfond

Ik heb goede ervaring met deze kabel, niet lachen 🤣

https://community.fs.com/article/quick-view-ethernet-cables-cat5-cat5e-and-cat6.html

Cat6 Cable

Category 6 cable supports data transfer speeds up to 10 Gbps at 250 MHz along with improved crosstalk protection. The standard only supports the 10 Gbps speed up to 55 meters (164 feet), so if you need higher bandwidth in your network, Cat6 is the entry-level choice. Both Cat5e and Cat6 begin to become part of the bottleneck in your network as we see continuously faster Internet connections in both the home and office environment.

Note: 250MHz/1Gbps/100m (10Gbps at 37-55m)

https://www.action.com/nl-nl/p/3007361/cablemax-netwerkkabel/

CableMax netwerkkabel

10 meter | 10 Gbps

2,99

Beschrijving

  • FTP Cat 6 LAN-patchkabel: max. 250 MHz
  • Met vergulde contacten

Ik zie nog steeds geen speedtest resultaten. Ik krijg sterk de indruk dat @Ik weet te weinig geen eens apparatuur in huis heeft die meer dan 1 gbit aan kan.


Wikipedia:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2.5GBASE-T_and_5GBASE-T

Citaat:

"The spectral bandwidth of the signal is reduced accordingly, lowering the requirements on the cabling, so that 2.5GBASE-T and 5GBASE-T can be deployed at a cable length of up to 100 m on Cat 5e or better cables."

Cat 5e kan gewoon 5 gbit aan dus.


ter informatie,

de Cat5e die wij op dit moment op de bus hebben. is intern binnen KPN getest, deze haalt tot 40m gewoon netjes de maximale snelheid van 4gbit/sec. deze 40m zal voor 99% de huidige woningen ruim voldoende zijn om deze maximale snelheid te kunnen halen.

vanaf eind Juli zullen alle monteurs ook Cat6A kabel in de bus hebben liggen.


Ik zie nog steeds geen speedtest resultaten. Ik krijg sterk de indruk dat @Ik weet te weinig geen eens apparatuur in huis heeft die meer dan 1 gbit aan kan.

houd het daar dan maar op


ter informatie,

de Cat5e die wij op dit moment op de bus hebben. is intern binnen KPN getest, deze haalt tot 40m gewoon netjes de maximale snelheid van 4gbit/sec. deze 40m zal voor 99% de huidige woningen ruim voldoende zijn om deze maximale snelheid te kunnen halen.

vanaf eind Juli zullen alle monteurs ook Cat6A kabel in de bus hebben liggen.

dank voor de info , ik ga aan de slag met een  Cat 6a kabel, wat wel betekent dat ik alle doorvoer gaten groter moet boren daar er nu een stekker door heen moet. maar dat gaat lukken.  


ter informatie,

de Cat5e die wij op dit moment op de bus hebben. is intern binnen KPN getest, deze haalt tot 40m gewoon netjes de maximale snelheid van 4gbit/sec. deze 40m zal voor 99% de huidige woningen ruim voldoende zijn om deze maximale snelheid te kunnen halen.

vanaf eind Juli zullen alle monteurs ook Cat6A kabel in de bus hebben liggen.

dank voor de info , ik ga aan de slag met een  Cat 6a kabel, wat wel betekent dat ik alle doorvoer gaten groter moet boren daar er nu een stekker door heen moet. maar dat gaat lukken.  

 


Met een 15mm boor moet het lukken @Ik weet te weinig 


Reageer