Skip to main content
Beantwoord

Box 14 onthoudt Wifi 6 instelling niet

• 17 april 2025
  • 15 reacties
  • 114 keer bekeken

Hoi ik heb een probleem met de kpn box 14 wifi instellingen bij wifi 6 moet 160 MHz aanstaan ik doe handmatig op 160 MHz maar hij gaat terug naar 80 MHz en 80 MHz is niet wifi 6 maar 5. a g n ac ax die maakt niet uit maar hij moet wel blijven op 160 MHz of automatisch en niet op 80 mhz

Beste antwoord door Sanne van KPN

​@Gamer-50 Klopt, de hoofd wifi splitsen kan niet. Via de Extra Wifi optie maak je inderdaad een los wifi kanaal aan die je dan op alleen 2,4 of 5 Ghz in kan stellen. De USB harddisk ondersteuning hebben we inderdaad ook niet, maar ik zal hem in elk geval noteren als wens.

Is een eigen modem geen optie voor je? Ik merk dat je graag een hoop zelf in wilt kunnen stellen, dat is met een eigen modem of een FRITZ!Box beter te regelen. 🙂
Je kunt een eigen modem aansluiten op een KPN verbinding, dus misschien is dat wat voor je?

Bekijk origineel

15 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 8086 reacties
  • 18 april 2025

Hi ​@Gamer-50! Goed dat je je vraag hier stelt. 160 MHz is de bandbreedte die wifi 6 routers hoogstens zullen gebruiken. Werkt het niet goed wanneer het op 80 MHz staat? 

Zo niet, herstart je modem dan door hem twee minuten stroomloos te maken. Ik ben benieuwd of hij de 160 MHz daarna wel onthoudt. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 18 april 2025

Hoi Sanne het is me wel gelukt op 160mhz te stellen en opslaan maar soms verandert ie vanzelf naar 80mhz

Op 80mhz kom je niet boven 600 700 Mbs 160mhz kom ik 2gb down en up

Ik heb ook een vraag je krijgt box 14 in toekomst splits WiFi functie net als andere modems van kpn en usb mediasever ondersteuning die 2 mis ik 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4459 reacties
  • 18 april 2025
Gamer-50 schreef:

Hoi Sanne het is me wel gelukt op 160mhz te stellen en opslaan maar soms verandert ie vanzelf naar 80mhz

Als je in de buurt woont van een vliegveld of weerradar-station, is 160Mhz is niet mogelijk. De router is verplicht naar 80Mhz te gaan of 5Ghz wifi helemaal deactiveren en tussen 1-10min wachten bij detecteren van een radar signaal.  Bij gebruik van 160Mhz is zelfs bij het gebruik van laagst mogelijk kanaal overlapt de wifi het bereik van DFS (kanalen 52-140) 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 18 april 2025

Beste  TDN Ja die ken ik toen ik in Rotterdam woonde had ik eerst WiFi 5 die deed dat toen was het 80mhz daarna had ik een andere router gekocht die probleem was weg op Wifi 6 heb ik tot nu toe nooit problemen gehad behalve KPN box 14 zelfs 2.5 ghz werkt met 20 MHz je kan niet op 40 mhz  zetten hij pakt niet dit is ook niet toch met weer of vliegtuigen oorzaakt 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 8086 reacties
  • 19 april 2025
Gamer-50 schreef:

Ik heb ook een vraag je krijgt box 14 in toekomst splits WiFi functie net als andere modems van kpn en usb mediasever ondersteuning die 2 mis ik 

Wat het splitsen betreft, bedoel je hiermee splitsen tussen 2,4 Ghz en 5 Ghz? Zo ja, dan kun je Extra Wifi instellen op je Box 14. Daarmee kun je het opsplitsen. 🙂

Qua ondersteuning voor een USB mediaserver zijn er nog geen plannen, kun je vertellen waarom je dit wilt? Misschien zijn er dan andere opties mogelijk binnen wat nu wel kan. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 19 april 2025

Hoi Sanne als ik extra wifi opend dan heb ik tri band als hoofd WiFi kon  splitsen 2.4 ghz 5.0 ghz apart net als box 12 het lijkt extra wifi soort gast WiFi . Mediasever ondersteuning bedoel ik een  usb harddisk dat je op je tv laptop mobiel dat je bestanden kan kopiëren of kijken streamen 

• 5730 reacties
  • 19 april 2025
Gamer-50 schreef:

Mediasever ondersteuning bedoel ik een  usb harddisk dat je op je tv laptop mobiel dat je bestanden kan kopiëren of kijken streamen 

Dat heeft KPN niet. Gaat waarschijnlijk nooit gebeuren ook. Vroeger op de v9 wel. Op latere modellen niet meer.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 8086 reacties
  • Antwoord
  • 20 april 2025

​@Gamer-50 Klopt, de hoofd wifi splitsen kan niet. Via de Extra Wifi optie maak je inderdaad een los wifi kanaal aan die je dan op alleen 2,4 of 5 Ghz in kan stellen. De USB harddisk ondersteuning hebben we inderdaad ook niet, maar ik zal hem in elk geval noteren als wens.

Is een eigen modem geen optie voor je? Ik merk dat je graag een hoop zelf in wilt kunnen stellen, dat is met een eigen modem of een FRITZ!Box beter te regelen. 🙂
Je kunt een eigen modem aansluiten op een KPN verbinding, dus misschien is dat wat voor je?

• Auteur
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 20 april 2025

Hoi Sanne extra  wifi heb ik geprobeerd is zelfde als gast WiFi graag hoofd wifi split functie jammer dat het niet kan misschien in toekomst als kpn met de update wel doetFritzbox had ik helaas terug gestuurd naar kpn omdat 4gb niet ondersteund dus afwachten die wel ondersteund 4gb

• Auteur
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 27 april 2025

Hoi mijn kpn box 14 ik gebruikte 160mhz die is weer naar 80mhz terug vanzelf ik probeer terug te zetten naar 160mhz hij slaat niet op ik heb automatisch geprobeerd die gaat weer terug naar 80 MHz als ik 80 MHz moet gebruiken waarom leveren kpn niet WiFi 5 want 80 MHz is wifi 5 en geen 6 WiFi kpn moet dit spoed fixen ik wil wifi 6 en geen 5 mensen die hier zeggen gaat automatisch vliegtuig bla bla heeft niks mee te maken ik gebruik jaren wifi 6 die veranderd nooit naar 80 MHz stapiel op echte wifi 6 160mhz . Ik kan helaas eigen router niet gebruiken die heeft 1 gb wan poort vandaar dat ik box 14 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 226 reacties
  • 27 april 2025

Je kan ook gewoon de Wifi van Box 14 uitzetten en een wifi 7 AP aansluiten.  

Dan heb je zelfs wifi 7 icm de box 14  :) 

geen 160 maar 320 Mhz kanalen  :P 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 27 april 2025

Eddy weet ik maar ik wacht op Wifi 8 die komt na zomer uit :P

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 226 reacties
  • 27 april 2025

Ohw.   dit is nieuw voor me.   volgens mijn bronnen komt het niet eerder dan 2028  :) 

En dan als standaard in ontwikkeling net als wifi 7 eigenlijk nu ook nog steeds is. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 27 april 2025

Ja plan was 2027 maar tp-link heeft al router nog aan het testen kan eerder uit maar officieel 2027

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 226 reacties
  • 27 april 2025

haha..   ja 2028 is ook NA de zomer  :) 

Reageer