Skip to main content

Hallo een kennis van mij ook een KPN klant heeft via marktplaats een box 12 modem gekocht.

Hij heeft heeft hem thuis aangesloten en werkt goed zijn vraag is krijgt hij nu toch de updates?

Omdat hij eigenlijk een V1O modem heeft gekregen toen hij klant werd bij KPN.

De discussie over tv ontvangers activeren kunnen we stoppen. Dit gaat niet en wordt geblokkeerd. Zoals @Nick83 zegt moet je tv ontvangers registreren en kan je er niet een bij doen als je al het maximale van je abonnement hebt bereikt.

Maar wat als het maximale van het abonnement nog niet is bereikt? Als een abonnee de ene die in bruikleen is ontvangen aanmeldt en een tweede die niet via het officiële circuit is verkregen?

Die werkt gewoon tot het maximum is bereikt, waarom denk je dat deze handel zo levendig is. 

En KPN zou bij het aanmelden van een gekochte TV ontvanger deze in het abonnement op kunnen nemen en €5,- per maand extra in rekening gaan brengen. Contractueel is ze daartoe gerechtigd.

De praktijk is weerbarstiger maar KPN kan exact zien hoeveel TV ontvangers er bij de abonnee in gebruik zijn en kan dus actie ondernemen als dat aantal hoger is dan het gecontracteerde aantal.

En zoals ik eerder al zei; het lukt je niet om er meer te activeren dan je contractueel hebt. Ik heb nieuwe tv ontvangers in me bus voor als er 1 defect is maar voordat ik deze aansluit moet ik in de systemen van KPN 1 tv ontvanger deactiveren want anders krijg ik me nieuwe ontvanger niet geactiveerd.


Ik_Combineer schreef:

En zoals ik eerder al zei; het lukt je niet om er meer te activeren dan je contractueel hebt.

Dat is niet zo, het is prima mogelijk om meer TV ontvangers te activeren dan dat je contractueel hebt.

Het zou anders wel heel lastig worden om als abonnee zelf een TV ontvanger om te ruilen immers de oude is nog altijd aangemeld op het moment dat de nieuwe aangemeld wordt. Er moet dus (tijdelijk) een mogelijkheid zijn om boven je gecontracteerde aantal uit te komen.


N.N. schreef:

Veel te braaf antwoord van KPN. KPN had moeten schrijven het is verboden om leenapparatuur te verkopen i.p.v. te schrijven we hebben liever niet dat.....

KPN maakt nog altijd zelf hun beleid, dus dat is aan hun.

Dat klopt @SaltyBart ,

zo maak ik ook mijn eigen beleid om ergens op te reageren binnen dit forum binnen de beleidsregels van dit forum.

 


Dat klopt, maar kpn is slim en dat zit in het systeem verwerkt 😉

Bij een swap (omwissel) van de tv ontvanger door de klantenservice wordt de oude serienummer ingevoerd en wanneer de klant een nieuwe ontvanger activeert deactiveerd automatisch het serienummer welke de klantenservice heeft ingevoerd.

 

Ik als monteur vraag geen vervanging aan maar zet gewoon een nieuwe neer, en dat lukt me echt niet als ik niet eerst de oude heb verwijderd.


Bij een swap (omwissel) van de tv ontvanger door de klantenservice wordt de oude serienummer ingevoerd en wanneer de klant een nieuwe ontvanger activeert deactiveerd automatisch het serienummer welke de klantenservice heeft ingevoerd.

Maar in het geval dat er op marktplaats een (ongebruikte) TV ontvanger gekocht is, is er dus geen sprake van een swap en wordt er dus ook geen TV ontvanger gedeactiveerd.

 

Ik als monteur vraag geen vervanging aan maar zet gewoon een nieuwe neer, en dat lukt me echt niet als ik niet eerst de oude heb verwijderd.

Maar als abonnee lukt dat dus wel. Het is dus niet een technische blokkade maar een procedurele.

Ook jij zou die nieuwe vast wel neer kunnen zetten zonder eerst die oude af te melden maar jullie hebben waarschijnlijk in de procedures staan om altijd eerst de oude af te melden.


Vaak genoeg geprobeerd toen ik nieuw was en het vergat en dan krijg je gewoon een foutmelding dat het niet mogelijk is. Als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens even een extra tv ontvanger bij mezelf installeren om dat te testen. Want volgens jou zou ik dat zonder enig probleem kunnen doen.


Vaak genoeg geprobeerd toen ik nieuw was en het vergat en dan krijg je gewoon een foutmelding dat het niet mogelijk is. Als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens even een extra tv ontvanger bij mezelf installeren om dat te testen. Want volgens jou zou ik dat zonder enig probleem kunnen doen.

ben benieuwd haha 


Vaak genoeg geprobeerd toen ik nieuw was en het vergat en dan krijg je gewoon een foutmelding dat het niet mogelijk is. Als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens even een extra tv ontvanger bij mezelf installeren om dat te testen. Want volgens jou zou ik dat zonder enig probleem kunnen doen.

Ja, dat zou mijns inziens inderdaad zonder problemen moeten kunnen. Het zou goed zijn als dat inderdaad niet zou kunnen maar mijn ervaring is dat dit probleemloos gaat of in ieder geval ging.


Direct na thuiskomst tv ontvanger 2, 3 en 4 aangesloten zonder veel resultaat. Standaard heb ik 2 ontvangers in me pakket maar kijk ik er maar 1. Dus had er thuis nog 1 die ik nooit eerder had gebruikt. Deze geactiveerd en dat werkt zonder problemen alleen nu ik een 3e of 4e tv ontvanger wil aansluiten updaten deze wel en ook zie ik intern dat er iets activeert maar dan houdt het ook op. Ik blijf enkel een blauw scherm zien met wacht 10 minuten op beide tv ontvangers zonder dat het doorloopt. 

Dus ze registreren wel maar starten niet door.

 


Er zijn in het verleden via marktplaats ontvangers verkocht die al geactiveerd waren. Klanten hadden er dan twee, die hadden ze ook beide geactiveerd. Maar ze gebruikte er maar 1. De 2de zette ze dan later op marktplaats. Zo'n ontvanger doet het bij een andere klant gewoon. In iedergeval bij een andere klant die al 1 ontvanger heeft.


 

Dus ze registreren wel maar starten niet door.

Ik snap dan weer niet waarom er niet gewoon een duidelijke foutmelding op scherm komt. Waar in klinklaar Nederlands verteld word wat het probleem is. Dus geen vage errorcode. En ook niet "oeps er is iets misgegaan".


Bij TV+Ontvanger betaal je de huur per extra ontvanger, dus ook als ie door KPN geaccepteerd is, krijg je op de volgende factuur € 5,- extra per ontvanger.


Bij TV+Ontvanger betaal je de huur per extra ontvanger, dus ook als ie door KPN geaccepteerd is, krijg je op de volgende factuur € 5,- extra per ontvanger.

Dat zou inderdaad zo moeten zijn maar de praktijk is anders. Ik heb een abonnement voor twee TV ontvangers maar er draaien er drie. Twee 5202's in woon- en tuinkamer en één 2260 in onze slaapkamer. Die laatste wordt vrijwel nooit gebruikt maar hij functioneert wel.

Daarnaast staat in de tuinkamer ook nog een TV+ Box die ik heb mogen "houden" zodat ik mijn topic "feature requests TV+" kan blijven onderhouden en ik vernieuwingen en verbeteringen zelf kan ervaren en beoordelen.


 

Dus ze registreren wel maar starten niet door.

Ik snap dan weer niet waarom er niet gewoon een duidelijke foutmelding op scherm komt. Waar in klinklaar Nederlands verteld word wat het probleem is. Dus geen vage errorcode. En ook niet "oeps er is iets misgegaan".

misschien omdat het systeem en daarmee de boxjes geen duidelijk instructie in de software die vertelt wat die moet laten zien

 


Reageer