Skip to main content

Sinds december een V12 modem en nu is het zo dat de modem per dag meerdere malen weg valt. Zowel bekabeld als draadloos. En vooral in de avond is het vervelend. Volgens de klantenservice kan ik een nieuwe modem krijgen want er zou dan een fout in deze zitten, echter is het zo dat ik het bij een KPN winkel moet regelen. In de KPN winkel zeggen ze dat het via de klantenservice moet. Hoe moeilijk kan het zijn om een nieuwe op te sturen. Het wordt nu erg vervelend en heb ik spijt dat ik klant ben geworden bij KPN. Graag zou ik vernemen of ik verder geholpen kan worden.

@Dirkje3  Het is maar de vraag of het aan het modem ligt of aan iets wat aangesloten is aan het modem. Dit soort dingen kunnen problemen geven. Heb je die? 

 


Nee dat zit er niet tussen. En ik heb het over bekabelde tv ontvangers. Als ik over draadloos heb praat ik over het wifi signaal van de laptop en ipad. 


Volgens de klantenservice zijn er meer V12 modems retour gekomen door een defect en met hetzelfde probleem als wat ik ervaar. Het enige probleem is dat de een zeg in de winkel halen en de winkel zegt de klantenservice moet het regelen.


Hoi @Dirkje3 . Als zo'n box12 stuk is hoort een helpdeskmedewerker deze voor jou om te ruilen. Dan kun je vaak zelf de omruil doen in een PostNL punt.

Maar laten we eens gaan analyseren.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Gedaan Erwin.

 


Dankjewel. 

Ik ben even benieuwd.  Die box12 staat ergens in jouw woning. Waar is dat?  De meterkast? De woonkamer? 

Waar zit het zogenaamde is/ra punt?  → Het punt waar KPN het huis binnen komt.   En hoe ziet dat er uit? (foto?)

Hoe lang is de kabel die van dit is/ra punt naar jouw box12 gaat? 


Kpn komt kamer binnen en daar staat ook de modem en de afstand is misschien 20 cm.

Volgens klantenservice kan het daar niet aan liggen. En het ligt ook niet aan de aansluiting want er is vanaf de straat een aantal jaren geleden nieuwe kabel aangelegd.

Volgens meerdere personen die hetzelfde probleem hadden zat er in de v12 een fabrieksfout. 


Ik zie nog steeds verbrekingen, @Dirkje3 .  

Wanneer ben jij telefonisch bereikbaar? 


Ja het is waardeloos. Ik ben vandaag bereikbaar

Admin: telefoonnummer uit openbare post verwijderd. 


Mijn modem is nu helemaal dood. Heb helemaal niks meer op dit moment.


Nou ik ben er wel klaar mee. K.kpn 

Ik ga naar een ander provider als er werkelijk waar niet 1 persoon is die weet wat er zou kunnen zijn en van alles beloofd en niet na komt dan stop ik ermee. Elke keer moet er weer wat anders gedaan wprsen nou dat houd in dat ik nu weer 2 dagen zonder verbinding zit. En ik heb al 2 maanden kloten verbinding.


@Dirkje3 Ik zie voor straks een monteur ingepland.  Ben jij daar van op de hoogte? 


Dat klopt maar is niet voor dat probleem maar de monteur laat wel een nieuwe modem plaatsen. Dus dan hopen we dat alles is opgelost.


Hallo Erwin,

 

Dat we helemaal niets meer hadden bleek een fout van een monteur een dag eerder te zijn, kpn bleek een opdracht te hebben gegeven om bepaalde stekkers in het kastje te wisselen en toen bleek dat wij dus niets meer hadden. De monteur gaf het ook eerlijk toe dat hij zelf de boosdoener was. Alleen daar was de andere storing nog niet mee opgelost, diezelfde monteur heeft een nieuwe V12 modem geïnstalleerd en hopen dat het daarmee is opgelost. Ook hij gaf aan dat er V12 modems in de omloop zijn met fouten.

 

Dus voor nu eerst opgelost


Wat een ongelukkige samenloop! Maar goed, nu even afwachten dus.  Als het weer misgaat, laat het hier weten.  

 


@Dirkje3 . Nog een klein dingetje wat ons opviel.  Jouw modem lijkt niet aangemeld.  Dat betekent dat ik vanaf hier geen contact met het apparaat krijg en jij geen wijzigingen aan je abonnement kunt doorvoeren.  

De oplossing hiervoor is het apparaat even een harde reset geven. Dat kan met het gaatje achterop. Steek daar gedurende 10 seconden een paperclip in. (zit een knopje binnenin)  Net zo lang tot de lampjes even uitgaan. 

Daarna het apparaat even 10 minuten laten pruttelen en dan zou je netjes op ons netwerk moeten zijn aangemeld.  


Hallo Erwin, maar alles functioneert prima hier dus weet niet hoe dat kan.


Hallo Erwin 

Heb inmiddels een harde reset gegeven.

 

 


Nu heb ik elke keer onstabiel internet of geeft aan kan nu niet verbinden met internet. Duurt een paar seconden en dan is het weer goed. Maar gaat soms 8x achter elkaar. Ik begin het nu vervelend te worden en had gehoopt dat met een nieuwe modem het was opgelost.

 


Helaas na de harde reset kan ik nog steeds geen veranderingen doorvoeren. Bij instellingen wors aangegeven foutcode (STB-wg-10)

 

Je kan je vast voorstellen dat ik er behoorlijk zat van wordt.


Oei, dat klinkt nog niet best.  Je modem lijkt nu wel juist gekoppeld. Kun je nog steeds geen wijzingen doen?


Nou de problemen  blijven maar komen met de modem. Nu werken een aantal apparaten niet meer omdat die op 2.4 ghz gaan en de modem is 5.0

Helaas lukt inloggen op de modem ook niet omdat ww niet juist is. Toen de kpn monteur was geweest vertelde die nog dat hij iets had veranderd in de instellingen, ineens was de modem naam weer veranderd in de naam van de oude modem. En sindsdien kan ik dus de apparaten niet meer gebruiken. Je kan je voorstellen dat ik er nu echt flauw van begin te worden ook omdat als ik bel er niemand iets vanaf weet en wat kan doen. Ook valt de modem zomaar weer uit en aan.

Ik zou toch heel graag een oplossing willen want anders zit er niets anders op om ergens anders te gaan zoeken.


Hoi @Dirkje3 ,

Wat als je via deze link inlogt, lukt het dan wel?

En wat betreft het de problemen met het verbinden, als je eerst wifi 6 uitzet en daarna extra wifi 2.4ghz aanzet, werkt het dan wel?

Wifi 6 zet je zo uit:

Log in op de box 12.

Ga naar wifi.

Pas je wifinaam en wachtwoord aan.

Klik op save.

Verbind met het nieuwe netwerk.

Log nogmaals in op de box 12.

Ga weer naar wifi.

Zet bij 2.4GHZ wireless mode op B/G/N en bij 5GHZ op A/N/AC

Klik op save.

Als de wijziging voltooid is log je uit.

 

Zet nu extra wifi aan:

 

 

 

Voor het herstarten zou misschien een ander type modem (V10 of V10A) geprobeerd kunnen worden, ik zie dit de laatste tijd vaker gedaan worden door moderators.


Het forum is niet de meest geschikte plek om dit goed door te lopen.  Telefonisch zou een medewerker er stap voor stap met jou doorheen kunnen lopen.

Of inderdaad de stappen van de kennisbank nauwkeurig doorlopen.   In principe zou je het dan allemaal prima aan de praat moeten krijgen

 

 


Helaas kan ik helemaal niet inloggen op de modem. En helaas kunnen ze mij bij de klantenservice niet helpen omdat ze zeggen dat het niet om apparaten hen gaat. Nee dus maar de modem wel.