Skip to main content

Sinds december een V12 modem en nu is het zo dat de modem per dag meerdere malen weg valt. Zowel bekabeld als draadloos. En vooral in de avond is het vervelend. Volgens de klantenservice kan ik een nieuwe modem krijgen want er zou dan een fout in deze zitten, echter is het zo dat ik het bij een KPN winkel moet regelen. In de KPN winkel zeggen ze dat het via de klantenservice moet. Hoe moeilijk kan het zijn om een nieuwe op te sturen. Het wordt nu erg vervelend en heb ik spijt dat ik klant ben geworden bij KPN. Graag zou ik vernemen of ik verder geholpen kan worden.

Helaas kan ik helemaal niet inloggen op de modem. En helaas kunnen ze mij bij de klantenservice niet helpen omdat ze zeggen dat het niet om apparaten hen gaat. Nee dus maar de modem wel.

Huh?  Het is toch allemaal KPN apparatuur? 


Ja dat wel, maar het apparatuur wat niet meer werkt op deze modem is niet van KPN. Dan heb ik het over slimme lampen, printer enz


Maar sinds die monteur is geweest is alles erger geworden, dus ik zou het op prijs stellen als alles weer terug gezet word of weer een monteur sturen. Want ik sta echt op het punt om over te stappen naar een andere provider.


@Dirkje3 ,

Als je naar CMD gaat en de command ipconfig intypt en vervolgens naar beneden scrolt, wat staat er dan bij gateway IP?

Voorbeeld

En als je dat nummer kopieert en in een browser plaatst, wat gebeurt er dan?Ik zou Firefox proberen.


Nou Erwin, het probleem is weer terug en de modem start zich weer op wanneer het niet uitkomt. Graag wil ik een oplossing daarvoor. 


Hoi @Dirkje3 ,

Is inloggen inmiddels wel gelukt?

Er komt wel nieuwe firmware op de Box 12 waarbij alle nu bekende problemen opgelost moeten zijn(herstarten, problemen met inloggen, trage webinterface).Maar hoelang het nog duurt voordat jij die ook krijgt zou ik eerlijk gezegd niet weten.


Ik blijf problemen ondervinden met mijn modem, het blijft zich herstarten en het is erg vervelend als je net een film aan kijken bent of een voetbal wedstrijd enz. 

Ik ben nu 3 maanden verder en ervaar nog steeds problemen met de modem. 


@Dirkje3  Als ik de lijn doormeet zie ik dat het modem op 8-3 een herstart heeft gehad.

Is de lijn dáárna nog weer weggevallen?


Hallo Erwin

Ja zoals ik eerder melde meerdere malen. Het is niet leuk meer. Elke keer later op de avond. Dan ben je voetbal kijken of een film en dan gebeurt het weer eens maar elke keer een paar minuten en dan is het er ook weer soms gebeurt het 1x maar kan ook vaker op 1 avond gebeuren.

 

 


Hoi @Dirkje3 ,

Je zou kunnen proberen om de nieuwe software aan te vragen, daarmee moet inloggen wel weer lukken.

Maar of het herstarten daardoor opgelost word betwijfel ik.

Lees wel eerst goed de voorwaarden door.

https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-software-update-aanvragen-587596

 


Nou niks lijkt te helpen hoor, ben wel klaar met KPN. Als ik bel kunnen ze je niet helpen omdat ze niet weten waar het aan ligt, een oplossing kunnen ze niet bedenken. Een dezer dagen zal ons glasvezel worden aangesloten maar kan alwel zeggen dat het niet bij KPN gaat worden. Als alles elke dag meerdere keren eruit valt net onder programma's, films, wedstrijden enz en ze dan niet mee kunnen kijken  voor een oplossing dan heb ik wel de oplossing en dat is overstappen naar een ander provider. En ik weet heus wel dat er overal wel wat is maar ik ben vanaf half december al bezig om het goed te krijgen en als ze nu nog geen oplossing is dan is er toch iets goed mis.


Nou en het is alweer dagen achter elkaar raak en dan meerdere keren per dag. Nu al 3x vanmorgen. En dan zie ik dit.

Er moet nu toch echt een oplossing komen.

 


Zoals jullie op mijn account kunnen zien ben ik al vanaf 18 december bezig en tot op heden werkt bij mij internet en tv nog steeds niet zoals het hoort. Ook krijg ik geen reactie op mijn vraag op het forum. En als ik de klantenservice bel dan weten ze niet wat ze moeten doen.

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hoi @Dirkje3 ,

Heb je toevallig een SMA zonnepanelen-omvormer in je netwerk zitten?

Zo ja, dat kan wel jouw klachten verklaren.

Als je de stappen in dit topic volgt zou dat soelaas moeten bieden:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/uitleg-zet-igmp-uit-op-de-sma-omvormer-589426

 

Zo niet,  kan je omschrijven hoe je netwerk precies in elkaar steekt?Welke apparaten zijn aangesloten?


Hoi @Dirkje3 ,

Heb je toevallig een SMA zonnepanelen-omvormer in je netwerk zitten?

Zo ja, dat kan wel jouw klachten verklaren.

Als je de stappen in dit topic volgt zou dat soelaas moeten bieden:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/uitleg-zet-igmp-uit-op-de-sma-omvormer-589426

 

Zo niet,  kan je omschrijven hoe je netwerk precies in elkaar steekt?Welke apparaten zijn aangesloten?

Hoi @Dirkje3 .  Hoe is het nu met de verbinding?  EN kun je de vragen van @martijn197108  beantwoorden?


Nee we hebben geen zonnepanelen. Vanaf de modem alleen 2x een tv met kabel.

Maar dit is zo sinds het abbonement op een andere naam is overgegaan. Er is toen een modem v12 gekomen  en sindsdien zijn er problemen.  En dat is inmiddels al vanaf 18 dec.

En zoals je kan zien gebeurt het niet een keer maar echt heel vaak.


@Dirkje3,

Heb je het oude modem nog?Welk type was dat?

 

In dit geval lijkt me een modemomruil wel het proberen waard. Als @Erwin_ het daar mee eens is kan hij dat voor je in orde maken.


@Dirkje3  Ik heb je een nieuwe experiabox gestuurd. Heb je daar ook een SMS’je met logistieke informatie van gehad?


Ja sms gehad en opgehaald maar wat is de reden dat er een v10 is gestuurd en niet de v12 zoals ik had.


En ook met deze modem en staat nog naar een uur aan al 2x keer uitgevallen.


De V10 is een beter modem @Dirkje3 😉Maar jammer dat ook die uitvalt.

Ik denk dat een monteur een goede optie is, wat jij @Erwin_ ?

 


Ja dacht ik ook, maar heb net gebeld en toch geven ze aan dat er een ander afdeling naar gaat kijken, ook al 2x gebeurt. Pffff moedeloos word je ervan. Eerlijk gezegd denk ik dat het in de verbinding van kastje naar d emodem zit. Maarja wie ben ik hahaha


Zou goed kunnen hoor!

Maar het oudere modem deed het wel goed, dus blijft een lastig probleem.


Heb al 4 modems gehad en geen enkele functioneerde. Dus waarom zou deze ineens wel goed zijn. Beetje raar dat ze elke keer een andere antwoord hebben of smoes.


Maar dit is zo sinds het abbonement op een andere naam is overgegaan. Er is toen een modem v12 gekomen  en sindsdien zijn er problemen.

@Dirkje3 , Hier geef je aan dat het dus vóór de box 12 wel goed werkte.Welk modem was dat?

Na 4 moderne modems, een monteur en al die maanden nog geen oplossing is wel frustrerend.

 

Zou je deze waardes kunnen delen?:

V10

Te bereiken via Status in de bovenbalk, Geavanceerd in het linkermenu en dan het tabblad DSL.

39d42525-d2db-45a8-95b6-3366ce1e5eeb.png

 

Wat ik vermoed:

Het kopernetwerk is niet helemaal goed in orde, en daardoor valt het uit.Het vorige modem was waarschijnlijk een Experia Box V9 en die is wat vergefelijker qua schommeligen.