Skip to main content

Sinds december een V12 modem en nu is het zo dat de modem per dag meerdere malen weg valt. Zowel bekabeld als draadloos. En vooral in de avond is het vervelend. Volgens de klantenservice kan ik een nieuwe modem krijgen want er zou dan een fout in deze zitten, echter is het zo dat ik het bij een KPN winkel moet regelen. In de KPN winkel zeggen ze dat het via de klantenservice moet. Hoe moeilijk kan het zijn om een nieuwe op te sturen. Het wordt nu erg vervelend en heb ik spijt dat ik klant ben geworden bij KPN. Graag zou ik vernemen of ik verder geholpen kan worden.

Ik ben zelf KPN monteur en toen ik dit las toch maar even gauw een profiel aangemaakt om te kunnen reageren. Wat @martijn197108 hier boven al zegt vermoed ik eigenlijk ook -- een probleem in het kopernetwerk en niet in het modem zelf.

Als monteur zijnde zou ik het liefst een kopermeting doen, maar dat gaat nogal moeilijk aangezien ik niet bepaald om de hoek woon :)

Kun je je herinneren dat er door een monteur een kopermeting is gedaan? Dan is er met een meetapparatuur fysiek verbonden met jouw aansluiting om metingen op de lijn te doen. En we kunnen ook met een speciale app bepaalde metingen uitvoeren.

Als nou inderdaad de koperlijn het probleem zou blijken te zijn dan is glasvezel trouwens wel een oplossing vanzelfsprekend. Maar in de tussentijd moet het koper ook gewoon goed werken natuurlijk.


Bedankt voor je toevoeging op mijn reactie @BD013 !

Ik mag toch wel aannemen dat een kopermeting gedaan is.

Persoonlijk zou ik een V9 van marktplaats plukken en die maar gaan gebruiken, met een los dualband wifi 5 AP nog een prima te gebruiken modem.Op slechte kopernetwerken is de V9 naar mijn mening veruit de stabielste en meest geschikt voor schommelige verbindingen.

Al is het natuurlijk wel zo dat de V9 op termijn geen gegevens meer gepusht zal krijgen zoals dat nu met de V7 en ouder het geval is.Maar dat zal nog wel een tijd duren🙂