Skip to main content

2 iOS devices kunnen nadat de EXperiabox v12 de “upgrade” naar KPN Software V12.C.23.04.38 heeft gehad, aleen nog maar op het gast netwerk komen.

Dit is erg lastig, daar de bediening van Philips Hue en logitech op het eigen Wifi netwerk zitten.

Wat ik heb geprobeerd :

-update naar .39 (die stond klaar in de webinterface)
-op de ipad : 
--netwerk vergeten en opnieuw verbinden, met hulp van een iphone het netwerk wachtwoord delen
--hetzelfde, wachtwoord intikken
--op de ipad met prive en niet prive mac adres (met de 2 acties hierboven)
--in de webinterface alles verwijderen van deze 2 devices
--WPA2 en 3 personal en de combi geprobeerd, wat op het gast netwerk geen verschil opleverd


rest mij nu :

-Wifinetwerk herstellen (niet aanbevolen) wat doet dit precies? (is alles weg ook gast netwerk)

-de hele EXperiabox naar fabrieksinstellingen, dit vermijd ik liever, als het even kan....

Zou het kunnen dat het MACAdress filter wat in de oude firmware was in te regelen nog op de een of andere manier in de EXperiabox aanwezig is ?
--dan zou het switchen tussen prive en niet prive macadress problemen kunnen opleveren, ware het niet dat de ipad steeds hetzelfde prive macadress krijgt

Het 3e iOS device kan er ook niet meer bij en is verhuisd naar het “Gast” netwerk (uit zich zelf), hier kom ik achter nu ik ook daarmee de Hue niet meer kan bedienen..


Hallo @Peter6P 

 

Je hebt wel een heel vreemd probleem.

WiFi netwerkherstel zou het WiFi netwerk weer naar de oorspronkelijke waardes moeten herstellen die op de sticker achter op de Box 12 staan, het lijkt mij logisch dat het gast en/of extra WiFi netwerk daarmee ook gewist worden.

Waarom wil je een algehele reset vermijden?
Dat lijkt mij in dit geval toch het beste.


Hallo @GeSp ,

dat is omdat ik alle device (20+) in de EXperiabox heb staan en ook port forwarding regels.

Ik ga het nu wel doen, omdat het onwerkbaar is geworden, maar zet er niets meer in op de Port Forwarding regels na en wacht op de volgende update.


Het is, meen ik, reproduceerbaar : ik heb nl. in ouderlijk toezicht gekeken wat er bij mijn iPad stond, niets aangepast (annuleer gedrukt), daarna is het mis.

Volgens mij komt het dus van de MAC filters die er nog in staan, maar die niet meer bereikbaar zijn.

Ik denk dat ik een Fritz!box 7590AX aanschaf, dan heb ik het zelf in de hand. Dit is al de 5e keer in de tijd dat ik bij kpn zit (na Telfort) dat ik de EXperiabox moet resetten.

groet,
Peter


Hallo @Peter6P 

 

Ja, dan is een reset wel lastig als je zoveel instellingen hebt.

Met zoveel instellingen lijkt mij een Fritz!Box een prima keus, daarmee kan je tenminste een backup maken van alle instellingen en die indien nodig zelfs (geheel of gedeeltelijk) terugzetten op een ander type Fritz!Box.