Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Bij winkel aan huis is het kassasysteem op de KPN Box 12 gezet via ethernetkabel, en op eerste succesvolle winkeldag is wifi in huis met problemen. SuperWifi punten vielen uit, en uiteindelijk weer online gekregen via reset en WPS. Maar ook dan blijft de verbinding wapperen (ook als groene lichtje aan blijft). Met wapperen bedoel ik: af en aan weinig connectie/ slechte kwaliteit connectie. Dat is anders bijna nooit het geval (altijd goede connectie en goede snelheid).

Kan het zijn dat het kassasysteem de capaciteit teveel belast en voorrang krijgt door ethernet kabel? Kan ik dat balanceren in de instellingen van de modem? Of moet ik andere modem kiezen? Of kan er iets anders aan de hand zijn?

 

Pakket is 100 Mbit/sec, glasvezel aansluiting. In huis geen heavy user, MS Teams vergadering is zwaarste denk ik, hooguit af en toe in combi met streamen van serie of film door tweede persoon in huis. 

 

Ben benieuwd

met groet

Amelie

Hallo @AmelieVe 

 

Zoveel data zou een kassasysteem niet moeten gebruiken dus ik denk niet dat het probleem daardoor veroorzaakt wordt.

Hoe is de situatie na die winkeldag, wordt de kassa dan uitgezet en hoe is het WiFi signaal en sterkte daarna?
Als de kassa aan (moet) blijven staan dan zou je een tijdje de netwerkkabel van de kassa uit het modem kunnen halen om te kijken of dat enig effect hebt.

Als het probleem met de WiFi alleen optreed als de kassa aanstaat en/of verbonden is dan lijkt het mij dat de oorzaak daarin gezocht moet worden en dat kan je het beste de leverancier/installateur dit probleem uit laten zoeken, misschien dat er een foutje in de configuratie zit.


Dank voor dit antwoord. Bedoel je leverancier van kassasysteem? 

 

Heb voor openingstijd van de mini supermarkt net alles weer gereset. (en daarvoor even de ethernetkabel eruit gehad en dat maakte nu idd niets uit).

Na reset (hoewel gisteravond ook al gedaan) is signaal weer op sterkte overal. Of het moet zijn dat ik ethernetkabel van plekje 4 naar plekje 1 heb verschoven. 

 

Nou ja een mens gokt maar wat en wat die systemen allemaal zelf doen heb ik geen flauw idee van. 

 

Benieuwd hoe het gaat worden als de klanten binnen komen. Het regent dat het giet dus nu nog rustig. 


Ja, ik bedoel de leverancier van het kassasysteem.

 

Ondertussen heb je wel een aantal klanten binnen gehad neem ik aan, hoe draait het nu?

Als het nu nog steeds goed draait zal het ompluggen van poort 4 naar 1 hopelijk de oorzaak verholpen hebben, misschien dat er af en toe net geen goed contact tussen de ethernet connector en de contactjes in poort 4 was.

 


Hoi @AmelieVe, welkom op het forum!

Ik hoop dat alles nog steeds goed werkt sinds je de kabel van poort 4 naar poort 1 hebt verplaatst! Mocht het onverhoopt toch nog niet goed werken, dan hoor ik graag weer van je. 


Ja het werkt ineens weer allemaal! Dank! 

Komt dit dan van slechte connectie in de ethernet 4 ingang waardoor dat "alle aandacht" van de modem slurpt?? 

 

 


Er lijkt inderdaad iets niet te goed te gaan met poort 4. Zolang je voldoende andere poorten hebt, maakt dit verder niet uit en is wisselen van poort de meest eenvoudige oplossing. 


Of je geeft een klap op zoals vroeger als iets niet werkte 😉