Skip to main content

Ik heb de router aangesloten volgens handleiding, dus dat zit wel goed.

Maar dan tijden configureren van de router zou je de optie moeten krijgen om KPN of KPN glavezel

te kiezen. Die krijg ik al niet en krijg dus ook geen internet.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

 

Alvast bedankt

Ik heb de router aangesloten volgens handleiding, dus dat zit wel goed.

Maar dan tijden configureren van de router zou je de optie moeten krijgen om KPN of KPN glavezel

te kiezen. Die krijg ik al niet en krijg dus ook geen internet.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

 

Alvast bedankt

Ben je wel ingelogd op het modem ?


Uiteraard


@Annelies Kramers Plaats een screenshot waar ben je tegen probleem gelopen tijdens de setup


Je zou deze keuzemogelijkheid gewoon in het menu onder Internet Toegangsgegevens moeten zien. Is de 7590 wel aangesloten op het internet. Om verder te kunnen helpen moeten er echt wat meer gegevens bekend zijn, misschien een fotootje erbij?

Misschien helpt het als je de Diagnose draait in het menu.


Ik krijg geen screenshot geplaatst. Het is iig.al direct in het begin..

Ik heb hem achter experiabox gehangen en een firmware update gedaan, dus hij heeft nu laatste firmware.

Probleem blijt bestaan. Zou kpn internet verbinding voor deze fritzbox 7590 ax geblokt hebben?


Haal de Experia er tussen uit en sluit de Fritz direct aan, dan kan Fritz KPN zien.
Nu ziet Exp de KPN en Fritz ziet de Exp.

Straks de Exp goed bewaren, die moet je weer aansluiten als er storing is.


@Annelies Kramers Je zou de Fritzbox in plaats van de experia gebruiken, verwijder de experia en sluit de kabel van glasvezelmodem op de WAN port van de fritzbox en ga naar http://169.254.1.1 om in te loggen.


Fritzbox staat direct op glasvezelmodem aangesloten. Ben ingelogd. Heb wizard gestart.

Ik kies internet toegang instellen. Krijg dan selecteer u internet aanbieder.

Ik heb dan alleen keuze uit bestaande toegang WAN of andere internet aanbieder.

 


En als je links in het menu naar:

 

Internet - toegangsgegevens - tabblad internettoegang ga. Kan je daar wel kiezen voor KPN


@Annelies Kramers Bij internet toegang kies "andere internet aanbieder”, indien je KPN niet uit de lijst ziet, stel in system pagina "Regio en taal” en stel Nederland als Land in


Nadat ik hem nogamaals achter exp.box heb gehangen en wizard heb gestart heb ik nu wel de keuze kpn. Maar nog steeds geen internet

Heb hem weer rechtstreeks op glasvezel modem.


Hij werkt na de laatste poging. Heb ik router 5 min uitgezet en weer aan. Nu werkt het.

 

Bedankt voor meedenken


@Annelies Kramers Fijn dat de fritzbox werkt. Overigens is nieuwe versie 7.80 beschikbar voor 7590ax. Indien je nog de oude versie heb en probleem met online update (domain fritz.box is overgenomen), download deze 

https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7590-ax/other/fritz.os/FRITZ.Box_7590_AX-07.80.image

en upgrade jouw fritzbox lokaal.