Skip to main content

..

Hallo @Selina20 ,

Wat is dat voor een kabel, lijkt wel van een satellietontvanger. Is dat niet om aan te sluiten op je TV-ontvanger?  Niet voor in je modem in ieder geval. 

 

Op je modem heb je deze aansluitingen:  

 

 

Specificaties KPN Box 12

Geschikt voor  ADSL2+, VDSL, VVDSL, VPLUS, GOF, GPON, XGSPON
Poorten

1x DSL poort (aansluitpoort bij een koperverbinding)

USB poort (te gebruiken om een mobiele dongel op aan te sluiten voor back-up internet)

4x 1Gbps ethernetpoorten

1x WAN poort (aansluitpoort bij een glasverbinding)

2x telefoonpoort


Ja ik snap er ook niets van die zat nog in de modem van ziggo. Dus ik dacht dat die er ook bij moest in de nieuwe modem. Maar alles is nu aangesloten zoals op de beschrijving staat. Alleen helaas doet de WiFi het niet 


@Noordzee ik ben erachter dat ik denk dat dit de kabel is die naar het “aansluitpunt” gaat. Maar ik kan deze dan dus niet aansluiten op mijn modem 


Ja ik snap er ook niets van die zat nog in de modem van ziggo. Dus ik dacht dat die er ook bij moest in de nieuwe modem. Maar alles is nu aangesloten zoals op de beschrijving staat. Alleen helaas doet de WiFi het niet 

De ‘ronde kabel’ op het Ziggo modem heb je niet nodig voor KPN. KPN levert diensten via de telefoonlijn (DSL) of glasvezelkabel en dat is een andere dan die van Ziggo.

De telefoon en netwerk aansluitingen die op het Ziggo modem zaten moeten overgezet worden naar het KPN modem (4- en 8-pennetjes stekkers ofwel groen en geel bij KPN).


Het is inmiddels gelukt! Dankjewel voor de antwoorden