Skip to main content

Als ik voor de nieuwe interface van de box 12  UPnP aanzette werd de router door mijn Synology NAS herkent als UPnP apparaat en kon ik vanuit de NAS de poortinstellingen(regels)  in de router configureren.

Dit werkt na de nieuwe interface niet meer.

De NAS herkent het modem niet meer als UPnP-apparaat. 

Met de oude interface liep dit als een trein.

Ha @Wessw01, vreemd! Ik herken dit niet meteen, dus ben op zoek naar wat meer informatie. Kan je een screenshot delen van hoe je de instellingen hebt staan? En wat voor NAS gebruik je?


Ik ben geen voorstander van UPnP maar ik ben wel benieuwd welke functionaliteit je in jouw Synology NAS bedoelt.


Hoi wjb

 Dat is de optie bij internwrinstellingwn t.w. Router configureren


Dat is de optie bij internwrinstellingwn t.w. Router configureren

Je doet er sowieso verstandig aan om geen UPnP te gebruiken maar gewoon port-forwardings op de V12 in te stellen voor de poorten die je naar de Synology NAS wilt doorzetten.


Naast de input van @wjb : uPnPis helemaal niet zo Universal, maar wel veel Plug and Pray.

Het is een slecht gestandaardiseerd protocol wat altijd al bij sommige routers wel, en bij andere niet werkte. Vaak worden dingen wel open gezet, maar bijvoorbeeld niet weer dicht.

Omdat er door Hackers misbruik van wordt gemaakt is het gebruik zoals aangegeven een veiligheidsrisico. 

 


Ok. Dank dank wjb. Gaan we anders doen.

Groet!