Skip to main content

Hallo, ik heb sinds vorige week me hele netwerk opnieuw moeten aansluiten, dit omdat het internet overal weg viel. Na een hard reset van de router werkte het internet weer stabiel. Toen kreeg ik ook al meldingen van Eset dat er een dubbel ip adres aanwezig is in het netwerk. Vandaag heb ik dat alweer. 

 

Ik heb de telefoons na gekeken maar geen beide staan uiteraard niet op een vast ip.

Als de dhcp server dit doet, dan is de router toch gewoon kaduuk ( zeker na alle problemen in de afgelopen paar weken.)

 

mgv richard

Lastig om met de informatie te troubleshooten. Heb je wellicht een switch in je netwerk die ook als dhcp ip’s uitgeeft?


Wellicht ook andere apparatuur aanwezig met een fixed ip. Als die in de dhcp range ligt kan je conflicten krijgen. Heb ik per abuis ook eens gehad.


Yes, zo te zien heb ik nog een switch die ook een dhcp uitgeeft, alles is gereset geweest behalve deze, ik denk dat ik daar even verder mee ga puzzelen. Ik zal deze morgen even resetten en de instellingen is even doorlopen, misschien dat deze switch het probleem veroorzaakt


Yes, zo te zien heb ik nog een switch die ook een dhcp uitgeeft, alles is gereset geweest behalve deze, ik denk dat ik daar even verder mee ga puzzelen. Ik zal deze morgen even resetten en de instellingen is even doorlopen, misschien dat deze switch het probleem veroorzaakt

 

Het was uiteindelijk toch de router / modem, deze is vervangen.


Reageer