Skip to main content
Antwoord

DigiD inloggen lukt niet sinds overstap naar KPN met Box 14

• May 11, 2025
  • 14 reacties
  • 202 keer bekeken

Onlangs ben ik overgestapt van Odido naar KPN. Sinds die tijd kom ik niet meer op de DigiD site en kan niet meer inloggen op overheidsinstanties. Via data netwerk kan ik wel inloggen en voorheen bij Odido ook met de wifi. 
Samen met de KPN Helpdesk hebben we veel dingen veranderd en weer terug gezet en hij kwam er verder ook niet meer eruit. Toen op internet gezocht naar gelijkwaardige problemen en al die adviezen opgevolgd zonder succes. 
Ik heb een Box V14 en deze weer terug naar fabrieksinstellingen gezet nadat we van alles geprobeerd hadden. Nog steeds geen oplossing. 
Graag hulp!

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@billy48 .  Wat ergerlijk dat je niet kan inloggen bij DigiD.  

Voor we verder gaan wat context: Dit is de KPN Community. Deze plek is er speciaal voor klanten die elkaar willen helpen.  Ik als moderator probeer de gesprekken in goede banen te leiden. 

Het is voor mij onmogelijk om te beoordelen wat er precies misgaat. Je schrijft dat je al van alles met de helpdesk geprobeerd hebt. 

Als ik even mee denk. Stel dat de persoon die vóór jou dit ip adres gebruikte is geblokkeerd bij digid.  Dan kan Digid dat misschien voor jou nakijken en deblokkeren.   Aangezien je geen duidelijke melding krijgt maar alles op een leeg scherm blijft hangen heb ik wel mijn twijfels of je ook echt geblokkeerd bent maar dit is het proberen waard:

https://www.digid.nl/contact

je kunt ze telefonisch benaderen. Niet geschoten altijd mis. voordat je belt doe nog even een check via https://www.ip-adres.nl/   (dan weet je het ipadres waar je diensten op draaien)

Stel dat je daar NIET geblokkeerd bent dan raad ik je aan een terugbelafspraak te maken:

Contact en klantenservice | KPN

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

• May 11, 2025

Euhm... beschrijf eens wat er gebeurt. Je vult je gebruikersnaam/wachtwoord in. Dan klik je op OK. En dan... wat gebeurt er dan? Krijg je een foutmelding? Of word de SMS niet verzonden? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2025

Euhm... beschrijf eens wat er gebeurt. Je vult je gebruikersnaam/wachtwoord in. Dan klik je op OK. En dan... wat gebeurt er dan? Krijg je een foutmelding? Of word de SMS niet verzonden? 

Nee, ik ga naar DigiD.nl en dan gebeurt er niets. De pagina blijft hangen. Of ik ga maar mijn belastingen > inloggen met DigiD > klik erop en dan blijft de pagina hangen. 

• May 11, 2025

Je krijgt geen foutmelding ofzo?

Heb je dit op al je apparaten? Mobiel? Laptop? Pc? Tablet? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2025

Je krijgt geen foutmelding ofzo?

Heb je dit op al je apparaten? Mobiel? Laptop? Pc? Tablet? 

Nee, geen foutmeldingen. Pagina blijft op blank minutenlang.

Ja, op iMac, iPad  iPhone en een windows laptop. 
Als over ga op date, geen enkel probleem. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 11, 2025

Als je KPN Veilig heeft, zet Browsing Protection voor deze URL uit. Als dat niet helpt, zet evenzo IPv6 in modem uit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2025

Als je KPN Veilig heeft, zet Browsing Protection voor deze URL uit. Als dat niet helpt, zet evenzo IPv6 in modem uit.

“Voor deze URL uit” het is niet één URL, het zijn alle pagina’s waarmee je met DigiD moet inloggen. 
Ik baal behoorlijk, want nu moet al mijn voeder apparatuur en verlichting weer gaan activeren, na de reset van de modem. Ik zou wel gerichte hulp willen. Niet probeer dit eens en probeer dan dat eens. Zo blijven we in een cirkel ronddolen, ondanks dat alle hulp goed bedoeld is. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 11, 2025

Niet probeer dit eens en probeer dan dat eens. Zo blijven we in een cirkel ronddolen, ondanks dat alle hulp goed bedoeld is. 

Fijn weekend verder, als je zo reageert wens ik jou veel geluk.

• May 11, 2025

Ik denk dat je van KPN een ip adres gekregen hebt wat geblokkeerd word door DigiD. KPN moet dit gewoon oplossen. Desnoods moeten ze maar een monteur langs sturen. Dan kan die het uitzoeken. Met z'n eigen laptop of mobiel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2025

Ik denk dat je van KPN een ip adres gekregen hebt wat geblokkeerd word door DigiD. KPN moet dit gewoon oplossen. Desnoods moeten ze maar een monteur langs sturen. Dan kan die het uitzoeken. Met z'n eigen laptop of mobiel. 

In die categorie denk ik het ook dat het zit. Er zijn op de DigiD site van die opmerkingen ook geplaatst . 
De KPN hulp raadde me aan deze vraag te stellen op het forum, zodat KPN “mee kan kijken” en met gerichte hulp kan komen. Helaas is in de modem het IP adres te veranderen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2025

Niet probeer dit eens en probeer dan dat eens. Zo blijven we in een cirkel ronddolen, ondanks dat alle hulp goed bedoeld is. 

Fijn weekend verder, als je zo reageert wens ik jou veel geluk.

Jij ook een goed vervolg van je weekend. Overigens jouw advies had ik al eerder geprobeerd. Zonder succes. 

• May 11, 2025

Dit probleem heb ik al vaker langs zien komen hier op dit forum, niet alleen digid maar ook andere websites die via vast internet niet bereikbaar zijn.

Zoek op dit forum of via een www zoekmachine met :
digid site:community.kpn.com
( deze complete regel als zoekterm gebruiken )

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 13, 2025

Hoi ​@billy48 .  Wat ergerlijk dat je niet kan inloggen bij DigiD.  

Voor we verder gaan wat context: Dit is de KPN Community. Deze plek is er speciaal voor klanten die elkaar willen helpen.  Ik als moderator probeer de gesprekken in goede banen te leiden. 

Het is voor mij onmogelijk om te beoordelen wat er precies misgaat. Je schrijft dat je al van alles met de helpdesk geprobeerd hebt. 

Als ik even mee denk. Stel dat de persoon die vóór jou dit ip adres gebruikte is geblokkeerd bij digid.  Dan kan Digid dat misschien voor jou nakijken en deblokkeren.   Aangezien je geen duidelijke melding krijgt maar alles op een leeg scherm blijft hangen heb ik wel mijn twijfels of je ook echt geblokkeerd bent maar dit is het proberen waard:

https://www.digid.nl/contact

je kunt ze telefonisch benaderen. Niet geschoten altijd mis. voordat je belt doe nog even een check via https://www.ip-adres.nl/   (dan weet je het ipadres waar je diensten op draaien)

Stel dat je daar NIET geblokkeerd bent dan raad ik je aan een terugbelafspraak te maken:

Contact en klantenservice | KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 20, 2025

Ondertussen is het probleem vanmorgen opgelost. 
Ik had al tweemaal contact gehad met de helpdesk, maar we kwamen er niet uit.
Gisteren had ik helemaal geen internet meer. Wel een wifi signaal, maar geen netwerk. 
De monteur is geweest en heeft het NT kastje vervangen. Daar lag het probleem dus.
Gelukkig had ik geen internet meer, anders waren we er blijkbaar nooit uit gekomen.
Ik kan nu zonder problemen gebruik maken van DigiD.
Probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken!

• May 21, 2025

[..]  het NT kastje vervangen. Daar lag het probleem dus.[..]

Is dat het glasvezelkastje ? De mediaconverter.
Dat is wel merkwaardig dat zo’n kastje zo’n soort fout kan geven, is er iemand die dat kan verklaren, nmi is zo’n kastje alleen een doorgever van bitjes.

Gelukkig had ik geen internet meer, anders waren we er blijkbaar nooit uit gekomen.

Ja, iets kan beter helemaal stuk gaan, da’s makkelijker zoeken.