Skip to main content
Antwoord

DirectAdmin Control Panel via poort 2222 niet bereikbaar via KPN

• July 18, 2025
  • 7 reacties
  • 40 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb Glasvezel van KPN. Mijn Deco netwerk hangt netjes achter Box 12 en bijna alles doet het zonder problemen. Alleen heb ik geen toegang tot mijn website control achter poortje 2222. Verbind ik mijn laptop nu met mijn Hotspot van de telefoon, heb ik nergens last van. Dus het probleem zit hem in het thuis netwerk(beide verbindingen gaan via Wifi van de laptop).

De beveiliging van het modem is zowel op Laag getest, als aangepast met 2222 als actief. Geen resultaat.

Dus ik heb al eens de laptop rechtstreeks aan het modem gehangen bedraad om het Deco Mesh netwerk ook uit te sluiten, geen resultaat. 

Nu heeft KPN Net een uur zelf geprobeerd het aan het lopen te krijgen, maar  helaas zonder resultaat.

We hebben ook port forwarding geprobeerd, maar dat werkt ook niet.

Ik heb de site niet al te vaak nodig, maar wil het probleem toch graag identificeren en oplossen.

Iemand die dit al eens heeft meegemaakt en wellicht een oplossing heeft?

Gr

Beste antwoord door AriënC

Heb je al gecheckt of poort 2222 bij een andere webhosting met DA wel bereikbaar is. Voor hetzelfde geldt wordt je IP geblokkeerd op poort 2222 bij je webhoster, omdat je bijvoorbeeld met verkeerde wachtwoorden probeert in te loggen.  

7 reacties

• July 18, 2025

Poortforwarding is onzin. Zet de firewall op de laagste stand. Als dat bijvoorbeeld jou nog "Laag" is, dan heb je waarschijnlijk oude firmware. Want volgens mij is dit op alle modellen hernoemd naar "Standaard". Maar dat maakt niet uit.

Probeer je verbinding te maken met een ipv4 adres? Of met een domeinnaam? In geval van dat laatste: zet ipv6 uit.

Start alles opnieuw op en probeer het nog een keer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 18, 2025

IPV6 staat hier uit. 

Firmware versie die ik het is V12.C.24.05.08, dat lijkt idd een oude te zijn. Geloof niet dat ik ergens iets heb gezien om de frmware te updaten. Mederwerkter van KPN heeft daar ook niks over gezegd.

Ga eens op onderzoek uit of ik die firmware kan forceren op 1 of andere manier

thanks

• July 18, 2025

Gebruik je een IP-adres om verbinding mee te maken? Of een domeinnaam? 

Welke dns servers staan er ingesteld op de KPN Box? Dezelfde als bij mij?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 18, 2025

Portforwarding is enkel bedoeld voor inkomend verkeer. Als jij DirectAdmin aanroept op :2222 bij je provider dan is dit uitgaand verkeer. Tenzij je natuurlijk zelf een server draait in jouw netwerk met DirectAdmin erop. Maar daar ga ik maar even niet van uit  ;).

Het zou normaal gesproken gewoon op je modem moeten werken. Je kan kijken of de IPv6 functie uit kan worden gezet op je modem, wat soms nog wel eens wat problemen oplevert.

Ik vermoed dat je een specifieke DNS gebruikt die de boel blokkeert? En anders weet ik ook te vertellen dat je met CloudFlare achter je domein ook poort 2222 niet kan bereiken. Maar dan moet je ook problemen via je hotspot hebben, tenzij de DNS nog niet via die weg geactualiseerd is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 18, 2025

Als DNS gebruik ik 8.8.8.8 van Google en 8.8.4.4 als alternatief. Ik heb ook al 1.1.1.1 van cloudfare gebruikt als ook de DNS servers die in het modem te vinden zijn. IPV6 ook al eens aangezet, maar  veranderd allemaal niks.. Geen verbinding met webhostingcluster.eu

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 18, 2025

Heb je al gecheckt of poort 2222 bij een andere webhosting met DA wel bereikbaar is. Voor hetzelfde geldt wordt je IP geblokkeerd op poort 2222 bij je webhoster, omdat je bijvoorbeeld met verkeerde wachtwoorden probeert in te loggen.  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 18, 2025

AriënC… Jij bent de held voor vandaag. Zo gefocust op die site, dat ik idd niet hebt gechecked of een andere site het wel doet. Demo.directadmin.com:2222 werkt meteen. Het probleem ligt dus helemaal niet bij mij of bij KPN, maar bij de Webhost Club