Skip to main content
Antwoord

DMZ IPv6 Experia Box 10 automatische portforwarding

• May 2, 2025
  • 3 reacties
  • 71 keer bekeken

Sinds (denk ik) de update naar V10.C25.01.04 kan ik mijn lokaal geserverde website niet meer benaderen via IPv6. Ook het vernieuwen van het Let’s Encrypt certificaten gaan niet meer (poort 80 niet bereikbaar). Voor de update daar nooit last van gehad.

Ik heb DMZ IPv4 en IPv6 actief. Wat opvalt is dat bij het activeren van DMZ IPv6 ook automatisch een IPv6 portforwarding (ipv6_dmz p 1-65535) ingesteld wordt. Dat is bij DMZ IPv4 niet het geval. Ik heb een modem achter de V10 hangen.

Als ik de AAAA DNS uitzet dan kan ik Let’s Encrypt weer zonder problemen vernieuwen. Er gaat dus iets niet goed met het IPv6 protocol. De apparaten in mij netwerk krijgen overigens wel keurig een IPv6 adres.

Enig idee in welke richting ik mijn zoektocht moet voortzetten?

Edit:

Wat gespeeld met de firewall instellingen, maar dat lost het probleem niet op.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@BluFF .  Dat is lastig om zo iets zinnigs over te zeggen.  Ik weet natuurlijk niet wat voor eigen modem jij achter je v10 hebt hangen. 

Kan het een issue van onze firmware zijn? Ja, maar ik heb hier weinig middelen om dat te testen. 

Dit zal niet zijn waar je naar op zoek bent maar → werkt het benaderen van je server wel als je alleen de v10 gebruikt? 

(ik stuur je topic ook even door naar onze developers.  Wie weet heeft iemand daar een nuttige tip)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 6, 2025

Hoi ​@BluFF .  Dat is lastig om zo iets zinnigs over te zeggen.  Ik weet natuurlijk niet wat voor eigen modem jij achter je v10 hebt hangen. 

Kan het een issue van onze firmware zijn? Ja, maar ik heb hier weinig middelen om dat te testen. 

Dit zal niet zijn waar je naar op zoek bent maar → werkt het benaderen van je server wel als je alleen de v10 gebruikt? 

(ik stuur je topic ook even door naar onze developers.  Wie weet heeft iemand daar een nuttige tip)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Nog geen tijd gehad om mijn modem rechtstreeks aan te sluiten of alleen de V10 te gebruiken.

Ik kan dus nog steeds niet mijn website en mailserver via ipv6 benaderen, terwijl dat voor de update van de v10 wel kon. Ergens moet iets gewijzigd zijn of geblokt worden.

Erwin van KPN
Moderator

@BluFF Met de nieuwe firmware zijn de firewall regels wel aangescherpt. Als het je lukt om tzt in te loggen in de webinterface van de v10 zou ik daar eens naar kijken