Skip to main content

Ik heb sinds een half jaar glasvezel van KPN en eigenlijk altijd een goede verbinding gehad. Alleen sinds de afgelopen week blijft het netwerk heel vaak hangen. Eerst dacht ik dat het aan mn wifi lag maar ook de bekabelde apparaten hebben hier last van. 

Ik kan me herinneren dat de monteur hier tijdens het installeren de DNS servers had aangepast naar een andere server dan die van KPN. Nu lijkt deze weer op de standaard van KPN te staan maar ik kan alleen nergens in de Box 12 interface vinden waar ik deze moet aanpassen. Kan iemand mij helpen?

 

Ik zie het afgelopen weekend inderdaad wel heel stop-start sessies. Op het moment van verbreking van de verbinding, @Stan Grootes, zie je dan ook iets veranderen aan de lampjes op je glasvezelkastje? En wil je die eens 2 minuten stroomloos maken?

Ik heb hm een tijdje van het stroom gehad maar nu wil de modem helemaal geen verbinding meer maken.

Is de NT stroomloos gemaakt of het modem zelf? Is het modem al eens gereset via het reset gaatje. Ingedrukt houden met een sateprikker totdat lampjes uit gaan en alles even opnieuw aansluiten.


Ik zie het afgelopen weekend inderdaad wel heel stop-start sessies. Op het moment van verbreking van de verbinding, @Stan Grootes, zie je dan ook iets veranderen aan de lampjes op je glasvezelkastje? En wil je die eens 2 minuten stroomloos maken?

Ik heb hm een tijdje van het stroom gehad maar nu wil de modem helemaal geen verbinding meer maken.

Is de NT stroomloos gemaakt of het modem zelf? Is het modem al eens gereset via het reset gaatje. Ingedrukt houden met een sateprikker totdat lampjes uit gaan en alles even opnieuw aansluiten.

ik had alles van de stroom gehaald en ze om de beurt ze weer aangezet. Het werkt nu weer, nu even aankijken of de verbinding stabiel blijft. 

 


Fijn dat het weer werkt. Laten we dan inderdaad even aankijken of het stabiel blijft. Als het probleem wel terugkomt, meldt het hier. Dan duiken we er verder in.

 

En, nog even terugkomend op die FRITZ!Box, je hebt deze aangevraagd als onderdeel van je abonnement. Betekent dat je hier ook elke maand voor betaalt. En het is een abonnementsoptie die ook pas na 6 maanden weer op te zeggen is. Je kunt er dus ook voor kiezen om de FRITZ!Box in gebruik te gaan nemen, als je wilt.