Skip to main content
Beantwoord

DNS name resolution failure (wpad.kpn)

• January 3, 2025
  • 3 reacties
  • 60 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Ik zie dat er meerdere topics zijn geweest over deze error, maar zie eigenlijk nergens een oplossing.

In het log op de modem zie ik dagelijks deze error honderden keren voorbij komen.
Ik heb verder geen verbindingsproblemen, maar vraag me wel of waar deze error vandaan komt ?
Ik hebĀ  zoals in een ander topic genoemd ook een HP netwerkprinter maar weet niet of deze het ā€˜probleem’ veroorzaakt. Ook heb ik meerdere slimme lampen, wifi camera's, een Nvidia Shield TV en een aantal pc's (bedraad) en laptops (WiFi) in mijn netwerk, alsmede 2 SuperWifi's.

Beste antwoord door Marlon92

Dit komt bij Windows vandaan. Die zend dat telkens op het netwerk uit. Je kunt het ergens bij de adapter instellingen uitschakelen geloof ik.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Antwoord
  • January 3, 2025

Dit komt bij Windows vandaan. Die zend dat telkens op het netwerk uit. Je kunt het ergens bij de adapter instellingen uitschakelen geloof ik.

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 6, 2025

Sorry, maar dit is toch geen (compleet) antwoord?Ā 

Ergens bij Windows?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 14, 2025

De Community is een plek waar in de basis de gebruikers elkaar helpen. Dat gaat gebaseerd op de kennis en ervaring die de individuele gebruikers hebben. Als Marlon wel weet dat dit bij Windows vandaan komt, maar niet precies waar, dan kan hij je ook niet meer vertellen. Moderators van KPN lezen alle topics, we reageren als dat nodig is. Dat heb ik hier niet gedaan, want ik heb in deze ook niet meer informatie voor je. Ik heb wel het antwoord gemarkeerd, na een aantal dagen, omdat er geen aanvullende informatie is gekomen van anderen. En op deze manier is er in ieder geval een antwoord.Ā 

Voor meer informatie zou je in dit geval dan op de Microsoft Community kunnen kijken wat dit is, en hoe je het eventueel uit kunt zetten. Maar, als je niet daadwerkelijk problemen ervaart met je verbinding, dan kun je het ook zo laten.