Skip to main content

sinds vanmorgen staat op eens 192.168.2.254 als dns in mijn dhcp settings en ik kan het niet aanpassen.

de modem heeft (altijd) 192.168.2.1 gehad dus nu werkte vanmorgen dns niet meer. Ik heb nu het ip adres van de modem maar aangepast om vandaag in iedergeval te kunnen werken.

waarom kan ik dns niet aanpassen, en waarom is dit in eens verandert ?

modem : H369A

versie firmware V10.C.24.12.15

versie hardware V1.00-0xC2-0xDC

Wqt is het IP adres van jouw V10?

Is dat nog steeds 192.168.2.1 of is dat nu ook 192.168.2.254?

Heeft jouw V10 afgelopen nacht een firmware update gehad?

ik heb de modem nu maar even aangepast op de setting in dhcp (wereld op z'n kop denk ik) maar dan werkt het voorlopig.

of hij een firmware update heeft gehad weer ik niet kan ik dat ergens zien ?

ik heb de modem nu maar even aangepast op de setting in dns (wereld op z'n kop denk ik) maar dan werkt het voorlopig.

Maar wat was/is nu het IP adres van jouw V10, 192.168.2.1 of 192.168.2.254?

of hij een firmware update heeft gehad weer ik niet kan ik dat ergens zien ?

Als het de update van de ZTE firmware naar de KPN firmware zou zijn geweest dan is het uiterlijk compleet anders.

het adres van het modem is nu .254

en die updatee heb ik maar dat is al even geleden en zeker niet vannacht

ohw ik heb het net het modem gereboot en als ik het nu het modem ip aanpas, gaat de setting van dns ook mee.

dus een glitch in de matrix ?? ;-)

ohw ik heb het net het modem gereboot en als ik het nu het modem ip aanpas, gaat de setting van dns ook mee.

Dat is ook de bedoeling als het vinkje bij “DNS proxy gebruiken” is gezet.

Fijn om te lezen dat het herstarten van het modem het probleem weer heeft opgelost, ​@IamWezel!

Dat is ook de bedoeling als het vinkje bij “DNS proxy gebruiken” is gezet.

ja de bedoeling maar opeens stond er toch 192.168.2.254 als dns in dhcp terwijl het modem 192.168.2.1 was. en na 2 reboot's was het nog niet opgelost pas bij de 3e reboot. 

Geeft niet een heel stabiel gevoel, aar goed het werkt nu weer goed.

Reageer