Skip to main content

DHCP instellingen hebben altijd 2 DNS servers. Waar is de 2e gebleven? Ik wil beide Open DNS servers instellen op mijn ZTE v10. De hard-coded verwijzing naar de KPN DNS geeft applicatie problemen met Netflix oa. 

Wie weet hoe dit moet? Zonder gelijk een Fritz! Box oid te moeten kopen?

DNS1 208.67.220.220

DNS2 208.67.222.222

Dit is tenminste snel, stabiel, schoon en veilig

 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

In de rubriek instellingen, subrubriek DHCP, zorg je dat ISP DNS uit staat.

Dan kun je 1 eigen DNS adres invullen @Wim Bollen 

Anders kun je als alternatief op het apparaat, waar je die DNS-servers voor nodig hebt, daar de DNS-servers invullen, binnen de laptop/pc bijvoorbeeld.

 

 

 


In de rubriek instellingen, subrubriek DHCP, zorg je dat ISP DNS uit staat.

Dan kun je 1 eigen DNS adres invullen @Wim Bollen 

Anders kun je als alternatief op het apparaat, waar je die DNS-servers voor nodig hebt, daar de DNS-servers invullen, binnen de laptop/pc bijvoorbeeld.

 

 

 

Dank, maar dat is de vraag niet, dat wisten we 5 jaar geleden al.  Het gaat om het 2e ("tweede") DNS Adres, dat in nagenoeg Alle DHCP servers ingesteld kan worden.

Netflix ziet nu 2 wezenlijk verschillende DNS servers, en als de KPN DNS wordt aangesproken, krijgen we NW-3-6 error meldingen en zegt Netflix dat de Inet verbinding weggevallen is. Netflix opnieuw starten lost het wel weer op, omdat OpenDNS het dan weer overneemt. maar slechts 1x. 

Op de cliënt 2 DNS instellen is ook prima, zij het een omweg, maar dat lukt niet op onze Sony Bravia smart-tv. 

De KPN DNS primair instellen is een security risk. 


Als je bij de status in je modem kijkt, zie je dat er wel degelijk 2 DNS-adressen gebruikt worden.

Als je ISP-DNS aanvinkt, wordt er dus verwezen naar die 2 DNS-adressen in de status pagina.

Je zou eens kunnen proberen de DNS-adressen aan te passen door beveiligde DNS in MijnKPN  uit te schakelen, dan worden de standaard DNS-waarden van KPN weer in het modem ingevuld en gaat het beter met Netflix @Wim Bollen 

Ik zal bij mijn Sony tv is kijken wat er handmatig in te stellen is.

 


Ik heb bij mijn Sony Bravia even gekeken, als ik daar wifi instel en kies voor statisch i.p.v. DHCP heb ik de mogelijkheid 2 DNS-adressen in te vullen @Wim Bollen , dit even als aanvulling op mijn vorige bericht.

 


Hi @Wim Bollen,.

Ik zie dat @Nomen Nominandum je al te hulp is geschoten en hoop dat het je inmiddels gelukt is!