Skip to main content

Zoals diverse anderen heb ik na een update van mijn box 12 problemen met de draadloze verbinding van mijn HP printer( Envy 5530).

Ik heb zo’n beetje alle oplossingen geprobeerd, zoals terug naar fabrieksinstellingen, WP lan 2 verbinding, router opnieuw starten etc etc. Uurtje of 6 zit er nu wel in( en dat is nog een voorzichtige schatting).

Graag zou ik een oplossing willen vinden voor mijn probleem.

 

Zet bij de wifi instellingen in de modem de WPA eens op alleen WPA2 @Goudsblom 


Hoi @Goudsblom en welkom hier op onze Community!

 

Zet bij de wifi instellingen in de modem de WPA eens op alleen WPA2 @Goudsblom 

Heeft deze (goede) tip je nog geholpen?


Helaas, dat had ik al gedaan. Geen effect. Vannacht een update gehad van het modem. Helaas is de ellende alleen maar groter geworden. Beide Wifi2 superversterkers krijg ik niet meer aan de gang. Reset naar fabrieksinstellingen, bekabeld aangesloten op modem, maar helaas oranje.


De oplossing is gevonden met behulp van KPN.  De router moest terug van WPA2/3 naar WPA 2 . De printer werkt weer.

Voor de super wifipunten moest de router terug naar de fabrieksinstellingen.. Ook die doen het weer.

Wel jammer dat je bijna gestudeerd moet hebben om een update te verwerken.Wel fijn dat we uiteindelijk goed begeleid zijn in het vinden van de oplossing.


De oplossing is gevonden met behulp van KPN.  De router moest terug van WPA2/3 naar WPA 2 . De printer werkt weer.

Voor de super wifipunten moest de router terug naar de fabrieksinstellingen.. Ook die doen het weer.

Wel jammer dat je bijna gestudeerd moet hebben om een update te verwerken.Wel fijn dat we uiteindelijk goed begeleid zijn in het vinden van de oplossing.

Goedemorgen @Goudsblom, heel prettig om te lezen dat er inmiddels een oplossing is gevonden en ook bedankt dat je deze hier nog even met ons hebt willen delen! 


Ik heb een 2e netwerk aangemaakt in mijn modem die alleen 2,4G en WPA2 accepteert.
(Ook handig voor oude chrome Casts ;-)

 

Via mijn KPN naar mijn modem gegaan Wifi Netwerk beheren/geavanceerde instellingen/Meer instellingen  inloggen op het modem.

Bij extra wifi netwerk kan je een 2e netwerk aanmaken. Bij mij kon ik vanaf mijn hoofd netwerk printen op het extra netwerk.


Reageer