Skip to main content
Vraag

DSL lampje op Experia Box V10A brandt oranje

• May 4, 2025
  • 7 reacties
  • 178 keer bekeken

Het DSL/Internet lampje brand sinds 2 weken oranje.

wat betekend: Opstarten: BootP modus IP adres ophalen

wat is daaraan te doen.

het modem diverse keren gereset, maar probleem blijft

internet en televisie werken wel 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 7, 2025

Goedemorgen ​@Lliryc , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Wanneer het DSL/Internet lampje oranje blijft branden terwijl internet en televisie wel gewoon werken, dan lijkt het erop dat er iets niet helemaal klopt in de communicatie tussen het modem en het netwerk. In dit geval zou ik je het advies geven om hier contact over op te nemen met onze Helpdesk. Het is tegenwoordig ook mogelijk om hier een belafspraak voor in te plannen. Vanuit daar kunnen mijn collega's je verbinding direct doormeten en ik denk dat dat het beste beginpunt is in dit geval. Laat je me weten wat daar uit is gekomen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2025

Helpdesk is door mij gebeld, zijn van het probleem op de hoogte, maar konden tot nog toe weinig doen omdat er in het systeem van kpn een onderhouds melding openstaat. a.s. vrijdag heb ik een belafspraak en wellicht dat het probleem dan opgelost kan worden.

bedankt voor de reaktie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 7, 2025

Jij bedankt voor de terugkoppeling ​@Lliryc en ik hoop oprecht dat dit aanstaande vrijdag wordt opgelost! 🙏🏻

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2025

Vandaag om 9:45 kreeg ik het bericht dat de storing opgelost is, dus ikke kijken bij modem, dsl lampje nog steeds op oranje, reset ingedrukt gehouden tot modem uitschakelde en weer opnieuw opstartte, opstart cyclus is, Rood, Groen knippert, Paars, Oranje, Groen knippert, Groen vast na 10 sec hoor je een klik van een schakeling daarna 10-15 sec. Groen vast en dan weer Oranje en dan blijft het dsl lampje oranje☹️

U mag mij vandaag bellen om te proberen het samen op te lossen of anders wacht ik tot de belafspraak tot morgen 9 mei omstreeks 12:45

groet

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 12, 2025

Goedemorgen ​@Lliryc en bedank voor je terugkoppeling. Balen dat het lampje nog altijd oranje brandde nadat je een bericht kreeg dat het was opgelost. Wat was daarna de uitkomst van de belafspraak die je op 9 mei nog had staan? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 12, 2025

Zodra het modem trager wordt of anderszins gaat reageren moet ik weer met klantenservice bellen, voor nu kunnen ze er weinig tot niets mee omdat zowel internet als de daaraan gekoppelde tv ontvangers werken. Het gaf voorlopig nog geen of te weinig reden om het modem om te ruilen voor een nieuw model. Alhoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben snap ik het beleid van kpn wel.

groet

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 12, 2025

Bedankt voor je terugkoppeling ​@Lliryc en ook voor je begrip! Als alles inderdaad werkt zoals het moet werken, is het ook niet duurzaam om apparatuur om te ruilen. Al snap ik ook heel goed dat jij er persoonlijk iets anders instaat! Houd het in ieder geval goed in de gaten en mochten de problemen onverhoopt toch terugkeren, dan weet je wat je te doen staat!