Skip to main content
Vraag

Dubbele SSID's na KPN Box 12 update en verbindingsproblemen met WiFi

• 27 februari 2025
  • 4 reacties
  • 46 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Hallo,

sinds de update de nodige printer problemen. raar ip adres etc etc. Maar ik zie nu in mijn netwerkdiagnistics een ssid lijst met dubbele netwerknamen. Zodra ik dus wil verbinding wil maken printer/netwerk zie ik 2 keer dezelfde ssid voorbij komen. Dan is het ook niet vreemd dat ik melding krijg verbinding met verkeerde ssid. Zodra ik de andere kies, krijg ik zelfde melding. Wanneer ik een eigen 2,4 netwerk maak, worden er twee gemaakt. En telkens dezelfde melding. Wanneer ik in eigenschappen van mijn entwerkadapter klik zie ik gek genoeg na de naam een spatie en cijfer 2 erachter??

Kortom kpn , kan het modemteam uitleggen hoe dat kan in jullie laatste firmware update modem, en komen daar niet heel veel verbindingsproblemen van?

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 februari 2025

Hallo, nu alweer maanden geleden dat er een topic hierover was en waar je niet meer op kan reageren. Het modem team zou volgens een zekere erik mee aan de slag gaan. 9 maanden later nog geen oplossing. Het modem is bij mij vorige week , de kpnbox 12 geupdate naar een firmware versie die blijkbaar conlicteren kanalen oplevert. Ook een ander 2,4 netwerk zal niet lukken, althans is mij niet gelukt. Hoe kun je toch een update nog steeds doorvoeren als je weet dat er problemen geeft met andere apparaten. En als dat dan toch gebeurt, waarom niet een nieuwe firmware versie die niet die problemen veroorzaakt. Mijn modem wordt nu geupdate naar een versie waar al duidelijk mee was dat er problemen zou kunnen komen… KOrtom KPN los het op. Of bied een oplossing. Geen enkele die in vorige fora werkte. Graag hulp. 

mvg

dennis

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1761 reacties
  • 27 februari 2025

Hallo ​@Dveth maak je toevallig ook gebruik van Superwifi-punten? Het kan zijn dat daar nog de extra netwerken in voorkomen.

Kortom kpn , [..], en komen daar niet heel veel verbindingsproblemen van?

Er staan meer berichten hier op de community over dat probleem, dus ik denk dat de nieuwe firmware dat bij meerderen veroorzaakt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 februari 2025

Dus als ik super wifi uit zou zetten, en modem herstart doe. Ik dan geen dubbele meer zou zien ?

Ik ga proberen. En ja ik heb alle fora gelezen over verbindingsproblemen met printers na firmware update modem. Wat mij verbaast is dat kpn die update blijft doen en doorvoeren ipv verbeteren terwijl ze weten dat er problemen zullen ontstaan. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Dveth. Ik begrijp dat je sinds de laatste modemupdate problemen hebt dat je printer geen verbinding meer kan maken. Je ziet ook dubbele SSID's vanuit de Experia Box en SuperWifi's komen geef je aan. Dan moeten we eens gaan onderzoeken wat we hieraan kunnen doen. 

In je laatste reactie geef je aan dat je de SuperWifi punten even wilt uitzetten om te zien of de dubbele SSID's dan verdwijnen. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Kan je printer dan wel weer verbinden? 

Als je de SuperWifi punten dan weer aansluit, kun je ze dan ook zien als je inlogt op http://192.268.2.254? Welke firmware zie je dan staan voor de Wifi punten? En welke firmware heeft de KPN Box 12? 

Reageer