Skip to main content

Goedemorgen,

al een tijdje deed onze tv ontvanger het niet en kreeg ik foutcode 143 te zien. na alle basis stappen, kastje aan uit etc heb een ik van de week een aantal keer het hele stappenplan gedaan voor het resetten van de DVS stekkers en meermaals ook andere kabels gebruikt om te kijken of hier het defect in zat.

bij de DVS stekkers bleef het middelste lampje nog steeds uit, waardoor ik de modem maar ben gaan resetten. Dit heb ik ook 2 keer gedaan maar nu is onze WiFi helemaal niet meer te vinden.

lampje van modem is groen maar ik zie het netwerk nergens verschijnen.

Nu dus geen tv & geen internet…

Kan iemand helpen?

bij voorbaat dank!

 

 

 

Dag @Frenk1995 er is al veel gebabbeld hier over de draadloze verbindingssets.  Eigenlijk kan het niet meer en is het echt een noodoplossing.  Het electriciteitsnetwerk wordt zwaar belast zoals je ook in de media hebt kunnen lezen. Daar kunnen ze niet tegen.  Er is te veel ruis op het electriciteitsnetwerk.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren.  Wellicht is daar de oplossing. Zoniet dan is kabels trekken de enige oplossing.  Waar gebruik je ze voor?


Ha Joep, bedankt voor je reactie.

Er zit maar een goeie 4 tot 5 meter tussen mijn meterkast en tv ontvanger, dit is alleen in een andere kamer en zonder mogelijkheid tot aansluiten kabel - vandaar de sets.

Heb net de DVS stekkers eruit gehaald en na herstarten van de Experiabox komt in ieder geval het netwerk weer in de lijst met zijn fabrieksnaam. Krijg alleen geen internet (lamp blijft rood), ook na reset modem van een half uur. 

Om maar gelijk even vooruit te denken zonder DVS set: ik weet dat iTV via de telefoon app prima is, weet jij of deze app er ook voor bepaalde tv’s zijn wellicht of een ander apparaat? Wij kijken bijv. Disney en HBO gewoon via een aangesloten Xbox. Gewoon maar een ideetje dacht ik.

bedankt weer en hopen dat de verbinding weer terug komt. 


@Frenk1995  De oplossing is wellicht dat je overstapt naar de nieuwe abonnementsvorm.  Je krijgt dan de nieuwe tv box en die kan op wifi. Er zijn nog wel een paar kinderziektes maar daar wordt volop aan gewerkt. Je zou de klantenservice 0800-0402 kunnen bellen en vragen naar de mogelijkheden. Dan ben je meteen van die dvs's af.


Hi @Frenk1995! Is het inmiddels gelukt om te bellen en de DVS aan de praat te krijgen? Of een alternatief te vinden? Zo niet, probeer dan ook nog de tips in ons problemen met de DVS oplossen topic: 


Wellicht dat dit nog wat verbetering brengt. 🙂