Skip to main content
Antwoord

Eco stand van KPN Experiabox V10 uitschakelen

• August 20, 2025
  • 12 reacties
  • 237 keer bekeken

ThonDiep
Nieuwkomer

Eco stand experiabox v10 uitzettenĀ 

Beste antwoord door huistijger

Die eco knop 10 seconden vasthouden ​@ThonDiepĀ 

12 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Die eco knop 10 seconden vasthouden ​@ThonDiepĀ 

ThonDiep
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 20, 2025

Welke knop is de eco knop?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 20, 2025

De knop aan de zijkant, ik geloof uit mijn hoofd de bovenste knop die aan de zijkant zit.
1 keer kort drukken is eco aan, 10 seconden drukken is eco uit.

Update, 't is dus de onderste knop zoals Ariƫn en Peter al zeggen.

AriƫnC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

Deze knop:

Ā [foto]

(Werkt de uploadfunctie niet meer op het forum?)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 20, 2025

Bron kennisbankĀ 

Ā 

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 20, 2025

Als goed is zal het lampje op de V10 van eco dan ook branden?

Ā 

Als je de ecoknop (zoals ​@PeterGĀ & ​@huistijger) hebben laten zien en aangegeven ingedrukt hebt, gaat het lampje uit.

Ā 

Dan is de ECO functie uitgeschakeld.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 20, 2025

Als de ECO stand actief is brandt er een blauw controlelampje.

Dit geldt allƩƩn bij de oude software.

Bij de nieuwe KPN-software is er niets meer ECO in te stellen, voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Ā 

Forum|alt.badge.img+7
  • August 20, 2025

​@JanD, er is nog steeds een ECO functie betreft de WiFi. Dit betreft het tabje ā€œTijdschemaā€ bij ā€œWiFi netwerkā€. Is de WiFi niet actief dan verbruikt het modem minder stroom zo staat vermeld.

Eco

Blauw: Ecomodus is actief, wifi is uit

Uit: Normale situatie, ecomodus is uit

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 20, 2025

Dat kan wel kloppen ​@Edu2020Ā , maar de ECO-knop en blauwe lampje spelen daar geen rol meer in bij de KPN softwareĀ volgens mijn ervaring.

Trouwens was de wifi helemaal niet uit als je de ECO-knop indrukteĀ en het blauwe lampje ging branden.

Bij activatie kon je alsnog binnen de modem de USB-functie uitzetten en de wifi uitzetten en meteen een tijdschema instellen wanneer de wifi uit/aan moest zijn.

Het werkt dus niet simpel met even een knopje aan/uit zetten.

Ā 

Forum|alt.badge.img+7
  • August 20, 2025

​@JanD, sterker nog, ik heb zojuist de ECO knop ingedrukt op de v10 en alle groene ledjes gaan uit (!!) : power, wireless, internet en services.

Alleen ECO wordt blauw. Alles blijft wel werken gelukkig, pffff. Na secondenlang de eco knop weer indrukken worden de ledjes weer groen en ECO gaat uit. Je hebt dus gelijk: de ECO knop heeft geen enkele functie meer en leidt tot verwarring.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 20, 2025

Beste ​@Edu2020Ā het voordeel van de ECO-knop bij de KPN software is wel dat alle LED's uitgaan en alleen de ECE-led blijft branden.

Is wel fijn als de modem bijvoorbeeld in het zicht opgesteld staat, dan heb je nog maar 1 stabiel blauw brandend lampje en geen knipperende lampjes meer.

Ā 

Forum|alt.badge.img+7
  • August 20, 2025

​@JanD, dat is wel een komische bijkomstigheidĀ inderdaad maar als er storingen zijn zie je niet meer welke functie is uitgevallen omdat alle LED lampjes uit zijn. Toch een bug in de KPN software helaas.