Skip to main content

Ik ben aan kijken om een eigen modem aan te sluiten, dit voor de extra opties die het meebrengt. (Ook omdat ik een aantal dingen heb geportforward en meer regels zou willen toevoegen dan kpn toelaat)

Was hierbij aan kijken voor de Fritz!box 7590 AX, ivm blik op de toekomst voor de wifi6 (heeft nu nog niet heel veel zin maar de optie is er dus niet slecht om ervoor te kiezen)

Voor ik alles bestel zou ik graag nog van jullie willen weten of ik alles zo op orde heb ik wat nodig heb van wachtwoorden en logins van kpn:

  • We zitten nu nog op PPPoE en krijgen binnenkort glasvezel, dit zullen alleen de instellingen in de fritz!box zijn tegen die tijd neem ik aan?
  • kpn Itv, moet daar nog iets voor ingesteld worden? Of doet deze het meteen als het internet werkt?
  • Ik moet de login voor telefoon opvragen bij kpn? En de gigaset set aanmelden via de fritz!box.

Dit is alles wat ik na mijn zoektocht op terecht ben gekomen, ik hoor graag van jullie of ik nog iets over het hoofd zie!

Je hoeft alleen het juiste kpn profiel te selecteren in de fritzbox en alles word vanzelf ingesteld 

 


@Keuo kijk anders ook een naar de FritzBox 4060.


@Keuo kijk anders ook een naar de FritzBox 4060.

is dit er een die je zelf in gebruik hebt met kpn?


@Keuo kijk anders ook een naar de FritzBox 4060.

is dit er een die je zelf in gebruik hebt met kpn?

Nee dat niet. Ik gebruik een 7530AX maar als de prijzen wat gaan zakken dan stap ik over naar de 4060. Nu voldoet de 7530AX nog. Ik zit nu nog bij XS4ALL (met een eigen FritzBox dus) en stap per begin april over naar KPN. De 7530AX blijft dan gewoon hangen en hoef ik alleen de aanbieder te veranderen van XS4ALL naar KPN (wat nagenoeg hetzelfde is). 

Ik heb eigenlijk geen apparaten die AX ondersteunen maar ik kon een nieuwe 7530AX voor een prikkie van iemand overnemen. Wifi wordt hier voornamelijk verzorgd door een drietal FritzRepeaters 3000. Als WIfi 6 meer en meer ingeburgerd raak stap ik over naar de FritzRepeaters 6000. Die zijn nu nog veel te duur en de prijzen worden kunstmatig hooggehouden door de “AX-marketingcampagnes”.


 

@Keuo kijk anders ook een naar de FritzBox 4060.

is dit er een die je zelf in gebruik hebt met kpn?

Nee dat niet. Ik gebruik een 7530AX maar als de prijzen wat gaan zakken dan stap ik over naar de 4060. Nu voldoet de 7530AX nog. Ik zit nu nog bij XS4ALL (met een eigen FritzBox dus) en stap per begin april over naar KPN. De 7530AX blijft dan gewoon hangen en hoef ik alleen de aanbieder te veranderen van XS4ALL naar KPN (wat nagenoeg hetzelfde is). 

Ik heb eigenlijk geen apparaten die AX ondersteunen maar ik kon een nieuwe 7530AX voor een prikkie van iemand overnemen. Wifi wordt hier voornamelijk verzorgd door een drietal FritzRepeaters 3000. Als WIfi 6 meer en meer ingeburgerd raak stap ik over naar de FritzRepeaters 6000. Die zijn nu nog veel te duur en de prijzen worden kunstmatig hooggehouden door de “AX-marketingcampagnes”.

 

Zojuist contact gehad met kpn, en blijkt dat ik pairbonding heb. Dit wil dus zeggen dat de 5790 niet werkt? Of is jullie ervaring anders toevallig?


 

@Keuo kijk anders ook een naar de FritzBox 4060.

is dit er een die je zelf in gebruik hebt met kpn?

Nee dat niet. Ik gebruik een 7530AX maar als de prijzen wat gaan zakken dan stap ik over naar de 4060. Nu voldoet de 7530AX nog. Ik zit nu nog bij XS4ALL (met een eigen FritzBox dus) en stap per begin april over naar KPN. De 7530AX blijft dan gewoon hangen en hoef ik alleen de aanbieder te veranderen van XS4ALL naar KPN (wat nagenoeg hetzelfde is). 

Ik heb eigenlijk geen apparaten die AX ondersteunen maar ik kon een nieuwe 7530AX voor een prikkie van iemand overnemen. Wifi wordt hier voornamelijk verzorgd door een drietal FritzRepeaters 3000. Als WIfi 6 meer en meer ingeburgerd raak stap ik over naar de FritzRepeaters 6000. Die zijn nu nog veel te duur en de prijzen worden kunstmatig hooggehouden door de “AX-marketingcampagnes”.

 

Zojuist contact gehad met kpn, en blijkt dat ik pairbonding heb. Dit wil dus zeggen dat de 5790 niet werkt? Of is jullie ervaring anders toevallig?

Bij pairbonding levert KPN de 7583 uit. Dat is volgens mij de enige Fritz!Box die dat ondersteunt. Is dat juist @Eric van Uden ?


 

@Keuo kijk anders ook een naar de FritzBox 4060.

is dit er een die je zelf in gebruik hebt met kpn?

Nee dat niet. Ik gebruik een 7530AX maar als de prijzen wat gaan zakken dan stap ik over naar de 4060. Nu voldoet de 7530AX nog. Ik zit nu nog bij XS4ALL (met een eigen FritzBox dus) en stap per begin april over naar KPN. De 7530AX blijft dan gewoon hangen en hoef ik alleen de aanbieder te veranderen van XS4ALL naar KPN (wat nagenoeg hetzelfde is). 

Ik heb eigenlijk geen apparaten die AX ondersteunen maar ik kon een nieuwe 7530AX voor een prikkie van iemand overnemen. Wifi wordt hier voornamelijk verzorgd door een drietal FritzRepeaters 3000. Als WIfi 6 meer en meer ingeburgerd raak stap ik over naar de FritzRepeaters 6000. Die zijn nu nog veel te duur en de prijzen worden kunstmatig hooggehouden door de “AX-marketingcampagnes”.

 

Zojuist contact gehad met kpn, en blijkt dat ik pairbonding heb. Dit wil dus zeggen dat de 5790 niet werkt? Of is jullie ervaring anders toevallig?

Bij pairbonding levert KPN de 7583 uit. Dat is volgens mij de enige Fritz!Box die dat ondersteunt. Is dat juist @Eric van Uden ?

Dat klopt. De FRITZ!Box 7583vdsl is op dit moment het enige Pair Bonding modem dat we nu nog leveren. LET OP! Je hebt artikel 20002921 nodig in Nederland. Deze heeft het voordeel dat hij o.a. ook zaken als VDSL LR ondersteund.


@Eric van Uden je zegt ' nu nog leveren'. Zit er ook iets nieuws aan te komen? 


Als ik jou was @Keuo zou ik alsnog voor de 4060 of 7590ax gaan ipv de 7583 dit omdat je zegt binnenkort over te gaan op glasvezel. Je kunt eventueel de 4060/7590ax tijdelijk achter de kpn box hangen en zodra je over gaat op glasvezel deze rechtstreeks aansluiten. Ideaal is het allemaal niet maar ik zou de keuze maken met het oog op de toekomst en niet op je huidige situatie. 


Daar heb je gelijk in @Eric89 . Dat was ik even vergeten. Het is dan inderdaad het beste dat @Keuo gaat voor een 4060 of 8590AX en die tijdelijk achter de Experiabox hangt. 


@Eric van Uden je zegt ' nu nog leveren'. Zit er ook iets nieuws aan te komen? 

;-) We hadden ook de FRITZ!Box 7581 voor PairBonding. Maar nu alleen de FRITZ!Box 7583 VDSL. Aangezien Pairbonding alleen in Oostenrijk en Nederland een beetje voorkomt, verwacht ik niet snel een ander PairBonding device van AVM


Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch; kun je de Fritzbox 4060 ipv de experiabox 12 direct aansluiten op het NT-kastje van KPN?
En werkt TV, internet en telefonie dan ook allemaal?

Ik wil het netwerk verder uitbreiden met 2 repeaters 6000; verstandige keuze?


Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch; kun je de Fritzbox 4060 ipv de experiabox 12 direct aansluiten op het NT-kastje van KPN?
En werkt TV, internet en telefonie dan ook allemaal?

Zeker! Moet je wel het KPN-profiel selecteren maar dan moet het goedkomen. Hoe telefonie precies in elkaar zit op een Fritzbox durf ik niet te zeggen maar er zit een instelling in waardoor het automatisch ingeladen kan worden. Ik heb even mijn Fritzbox omgegooid om dit uit te zoeken en die zit onder het tabblad ‘Aanbiederdiensten’. De instelling heet ‘Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan’.


@Eric van Uden “Je hebt artikel 20002921 nodig in Nederland“.
Dat is toch gewoon de ‘standaard’ FRITZ!Box 7583, of zijn er onder dit type ook nog onderlinge verschillen om rekening mee te houden?


@Eric van Uden“Je hebt artikel 20002921 nodig in Nederland“.
Dat is toch gewoon de ‘standaard’ FRITZ!Box 7583, of zijn er onder dit type ook nog onderlinge verschillen om rekening mee te houden?

 

Dat is de de internationale versie van de 7583 en die heb je nodig. Je hebt ook een Duitse versie maar die gaat niet werken i.v.m. andere aansluitingen.


@Eric van Uden“Je hebt artikel 20002921 nodig in Nederland“.
Dat is toch gewoon de ‘standaard’ FRITZ!Box 7583, of zijn er onder dit type ook nog onderlinge verschillen om rekening mee te houden?

 

Dat is de de internationale versie van de 7583 en die heb je nodig. Je hebt ook een Duitse versie maar die gaat niet werken i.v.m. andere aansluitingen.

Ik zag ergens een 20002899 te koop staan, is dat die Duitse versie?

 


@Eric van Uden“Je hebt artikel 20002921 nodig in Nederland“.
Dat is toch gewoon de ‘standaard’ FRITZ!Box 7583, of zijn er onder dit type ook nog onderlinge verschillen om rekening mee te houden?

 

Dat is de de internationale versie van de 7583 en die heb je nodig. Je hebt ook een Duitse versie maar die gaat niet werken i.v.m. andere aansluitingen.

Ik zag ergens een 20002899 te koop staan, is dat die Duitse versie?

 

Dat weet ik niet zeker maar als ik die twee modellen met elkaar vergelijk dan staat er bij de 20002899 het volgende: 

Niet geschikt voor ADSL, speciaal voor VDSL Pairbonding, ondersteund ook VDSL Supervectoring, 35b Voor Nederland zie AVM Artikel 20002921

Ik zou dus het risico niet lopen om iets te kopen wat wellicht niet (goed) werkt. 


Dank je wel @SledgehammerNL ! Ik kon zelf niet vinden wat de verschillen zijn, dank voor je hulp.


Dank je wel @SledgehammerNL ! Ik kon zelf niet vinden wat de verschillen zijn, dank voor je hulp.

Graag gedaan.


@Eric van Uden“Je hebt artikel 20002921 nodig in Nederland“.
Dat is toch gewoon de ‘standaard’ FRITZ!Box 7583, of zijn er onder dit type ook nog onderlinge verschillen om rekening mee te houden?

 

Dat is de de internationale versie van de 7583 en die heb je nodig. Je hebt ook een Duitse versie maar die gaat niet werken i.v.m. andere aansluitingen.

Ik zag ergens een 20002899 te koop staan, is dat die Duitse versie?

 

Dat weet ik niet zeker maar als ik die twee modellen met elkaar vergelijk dan staat er bij de 20002899 het volgende: 

Niet geschikt voor ADSL, speciaal voor VDSL Pairbonding, ondersteund ook VDSL Supervectoring, 35b Voor Nederland zie AVM Artikel 20002921

Ik zou dus het risico niet lopen om iets te kopen wat wellicht niet (goed) werkt. 

Precies. De FRITZ!Box 7583 VDSL is de beste keus voor Nederland. Heeft o.a. ook VDSL LR (Long Reach)


@Eric van Uden“Je hebt artikel 20002921 nodig in Nederland“.
Dat is toch gewoon de ‘standaard’ FRITZ!Box 7583, of zijn er onder dit type ook nog onderlinge verschillen om rekening mee te houden?

 

Dat is de de internationale versie van de 7583 en die heb je nodig. Je hebt ook een Duitse versie maar die gaat niet werken i.v.m. andere aansluitingen.

Ik zag ergens een 20002899 te koop staan, is dat die Duitse versie?

 

De FRITZ!Box 7583 Art 20002899 is de variant incl g.fast. Deze is minder geschikt voor Nederland


Je hoeft alleen het juiste kpn profiel te selecteren in de fritzbox en alles word vanzelf ingesteld 

 

Hallo, dit klinkt goed, ik gebruik de 7590 AX nu al icm Ziggo en ik ga overstappen naar KPN glasvezel.

Ik heb nog een aantal vragen :

1) heeft de monteur kennis van de frtitzboxxen en de 7590 ax?

2) zet de wizard ook de instellingen voor mijn vaste / “analoge” telefoonnummer goed?

3) zet de wizard ook de instellingen voor de TV+ boxxen goed? (Ik wil ze via WiFi aansluiten)

4) hebben de TV+ boxxen WPS? Of moet ik echt het Wi-Fi wachtwoord overtypen?

 

Het zou fijn zijn als iemand ervaringen kan delen.

 

Alvast bedankt,

 

Martijn

 

 

 

 


Mijn ervaring met de Fritz!Box 7490 is dat ik al je vragen positief kan beantwoorden.

Piet.


mij ervaring ook.

Met de opmerking dat tv boxen het bedraad altijd beter/betrouwbaarder zullen doen dan via wifi. Dus als het ook maar enigszins lukt: trek een kabel.


Je hoeft alleen het juiste kpn profiel te selecteren in de fritzbox en alles word vanzelf ingesteld 

 

Hallo, dit klinkt goed, ik gebruik de 7590 AX nu al icm Ziggo en ik ga overstappen naar KPN glasvezel.

Ik heb nog een aantal vragen :

1) heeft de monteur kennis van de frtitzboxxen en de 7590 ax?

2) zet de wizard ook de instellingen voor mijn vaste / “analoge” telefoonnummer goed?

3) zet de wizard ook de instellingen voor de TV+ boxxen goed? (Ik wil ze via WiFi aansluiten)

4) hebben de TV+ boxxen WPS? Of moet ik echt het Wi-Fi wachtwoord overtypen?

 

Het zou fijn zijn als iemand ervaringen kan delen.

 

Alvast bedankt,

 

Martijn

 

 

 

 

Hi,

 

Ad 1, als hij de FRITZ!Box 7590 kent, dan kent hij ook de FRITZ!Box 7590 AX

Ad 2, als het goed is wel

Ad 3, Ja

Ad 4, Meestal overtypen van wachtwoord

 

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

 


Reageer