Skip to main content
Beantwoord

Eigen router Asus AX86S geschikt voor KPN iTV?

  • 20 February 2024
  • 26 reacties
  • 690 keer bekeken

Goedenavond! 
 

Ik ga richting glasvezel maar twijfel tussen een abonnement van kpn of odido. KPN heeft mij voorkeur, maar wil graag mijn eigen router kiezen en niet de modem van kpn. Nu is het zo dat dat alleen het internet wel te doen is, maar het iptv is al een stuk lastiger voor mij… Nou heb ik in mijn router onder het kopje iptv(zie screenshot), dat ik een optie met kpn kan gaan selecteren. Houdt die optie dan ook in dat de iptv vanzelf word geregeld via de router? Of is dat te mooi om waar te zijn?

 

En mocht dat wel het geval zijn, dan moet ik voor het internet zelf ook onder het kopje iptv Manuel settings Vlan 6 configureren, kan dat dan beiden(zowel internet als iptv) tegelijkertijd worden ingesteld?

 

dank alvast!

 

Klopt dat deze wat duurder is, rond de 400 euro i.p.v. 200 euro voor een “standaard” Asus router. Je krijgt er wel veel voor terug:

10Gbit poorten (zowel WAN als LAN), dat is heel veel sneller dan 1 Gbit poorten op je netwerk 😀.

Wifi6E

Quadcore processor

2 GB geheugen

 

Ik heb met 3 gamende pubers in huis een kleine 50 verschillende apparaten verbonden met het netwerk. Als mijn vriendin en ik dan thuis werken, dan houden we voldoende snelheid over om te kunnen teamsen 😉. Wat mij betreft de extra 200 euro zeker waard.

De gevonden setting is inderdaad de juiste.


Reageer