Skip to main content
Antwoord

Eigen router TP-Link AX6600 op KPN glasvezel aansluiten

• March 18, 2025
  • 2 reacties
  • 170 keer bekeken

Goedendag,

Sinds vandaag ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. Wat me gelijk opvalt is dat ik de KPN router niet in bridge mode kan zetten. Dit is voor mij wel een probleem aangezien ik mijn eigen router wil gebruiken. Deze heb ik ingesteld naar mijn eigen wensen en dat wil ik graag zo houden. 

Nu lees ik op het forum mogelijkheden om een eigen router te gebruiken in plaats van de meegeleverde KPN router. Hierin wordt wel vermeld dat dit in combinatie met KPN tv soms een lastig verhaal kan zijn. Ik heb zelf alleen een internet abonnement en zou hier dus geen last van moeten hebben. 

Kan iemand mij meer informatie geven over de te nemen stappen om mijn router rechtstreeks op de KPN glasvezel aan te kunnen sluiten? Ik heb de vrije modem keuze pagina op dit forum gelezen, maar ik heb nog geen idee wat ik precies in moet stellen.

Alvast bedankt

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@arjan1900 

Dit topic gaat over een andere Asus router maar meestal komen de settings wel redelijk overeen, zie de post van van Alex Flav onderaan:

Ook al heb je geen IPTV, je moet daar toch die VLAN 6 invullen anders werkt je internetverbinding niet.

Als je er niet uitkomt plaats dan afbeeldingen van de instellingen van jouw router.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Antwoord
  • March 18, 2025

Hallo ​@arjan1900 

Dit topic gaat over een andere Asus router maar meestal komen de settings wel redelijk overeen, zie de post van van Alex Flav onderaan:

Ook al heb je geen IPTV, je moet daar toch die VLAN 6 invullen anders werkt je internetverbinding niet.

Als je er niet uitkomt plaats dan afbeeldingen van de instellingen van jouw router.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2025

Hallo ​@arjan1900 

Dat is precies wat ik zocht! Werkt perfect.

Bedankt!