Skip to main content

Hoi.

Ik moet iedere dag de modem resetten omdat ik geen internet WiFi of tv heb.

Is de modem dan stuk? Of is er in de instellingen is niet goed

Hi @Kevin25 en welkom op het forum! 

Dat is niet de bedoeling. 😕 Alles valt helemaal uit dus, dat zou het modem of de verbinding in het algemeen kunnen zijn. Mocht je hier sneller contact over willen, dan kun je het beste met ons bellen via 0800-0402. Dat kan ook wanneer de verbinding wegvalt, dan kan mijn collega meteen alles doormeten. Als je inspreekt dat je een storing hebt krijg je vanzelf iemand aan de lijn! 

Mocht bellen niet lukken, wil je dan vertellen hoe je de lampjes op je modem branden op het moment dat alles wegvalt en welk type modem je hebt? 
Heb je ook de bekabeling tussen je modem en het aansluitpunt gecontroleerd en deze goed aangedrukt? 

Je kunt ook de stappen voor wegvallend internet doorlopen. Wellicht zit de oplossing daar ook al tussen. Zo niet, laat het weten! 


Hoi @Sanne_M 

Heb nu al 2 keer gebeld hier over.

Wat ,ze dan doen is alles weer resetten. Ook zelf resetten met een naaldje in de modem gedaan. Zelfs alle kabels vervangen.

Maar de dag erna doet het internat weer niet.

Vandaag maandag weer geen internet en tv.

Heb al aangegeven dat de modem niet goed is stuk.

Maar ze willen of kunnen me geen andere opsturen. 

Vind het wel raar dat je geen nieuwe modem kan sturen

Ik ga niet elke dag bellen of resetten. 

Ga vandaag nog 1 keer bellen .

Anders ga ik ergens anders heen

 


Hallo @Kevin25 ,

Welk modem heb je?

En heb je glas of koper?En heb je zonnepanelen omvormers , DVSen, smarthome apparatuur en switches in jouw netwerk?

Daarnaast kan hier door een medewerker op het forum natuurlijk ook altijd een lijnmeting gedaan worden, wie weet komt hier ook een oorzaak uit.


Hoi. @martijn197108 

V10a Modem 

Glasvezel.

Nee geen zonnepanelen geen smarthome 

Wel een switch ma die is er na pas gekomen omdat ik dacht dat dat wel een oplossing zou zijn.

Lijn meting ook al gedaan alles goed.

Kpn zegt ook dat alles werkt en niet aan hun ligt.

Heb iemand anders ook nog een lijmeting laten doen en daar ook alles goed maar die kon wel zien dat er veel gereset word en dat in de modem zit


Hoi @Kevin25 ,

Het is goed mogelijk dat het modem defect is, als dat zo is kan een moderator een omruil uitvoeren.Maar dit moet dan wel eerst zeker zijn.

Welk type switch is het?En zit daar een TV ontvanger op?Ook al waren de problemen ervoor ook al, de switch moet als er een TV ontvanger op zit wel IGMP snooping ondersteunen.

Heb je ook nog wifi versterkers?

En heb je ook al geprobeerd het glasvezelkastje een minuutje stroomloos te maken?


Hoi @martijn197108 

De problemen waren er voor ook al.

De tv zit gewoon op de kpn modem

Heb een tp Archer ax23 maar die gebruik ik alleen voor het wifi

En verder geen wifi versterkers in huis


Hoi @Kevin25 ,

Zou je eens willen testen met de TP link afgesloten?

En staat die TP link in router mode of AP-mode?


Hoi allemaal

Het is nu zo dat kpn eindelijk een nieuwe modem heeft opgestuurd. 

Ga zaterdag ophalen en installeren 

Hopelijk werkt dan alles weer


Hoi.

Ja ik heb een andere modem ontvangen. 

Helaas een 2de hanse .

Mocht zeker niks kosten he kpn

Zou fijn zijn als jullie je vaste klant eens goed gaan behandelen 


Hoi @Kevin25 ,

Welke type heb je nu ontvangen?

Ziet hij er echt zo slecht uit?Kan je een foto maken?
Zijn de klachten wel over?

Een tweedehands modem kan natuurlijk prima, en het is zonde deze weg te gooien als deze nog goed is.Maar je mag wel verwachten dat hij er netjes uit ziet.


Hoi @martijn197108 

Heb nu een v10 .

De klachten zijn nu wel opgelost maar kan nu niet de snelheid halen die ik eerst wel had want deze modem pakt de cat6 kabel niet maar alleen cat5 

Zitten wel paar krasjes op

Ik had verwacht als klant zijnde dat je gelijk een nieuwe modem die beter zijn zou ontvangen 


Hoi @Kevin25 ,
De V10 ondersteund ook gewoon gigabit lan, net als de V10a.

Welke linksnelheid heb je op jouw PC?

Indien geen Gigabit, ztt daar een switch tussen?En welk type kabel?En welk type PC?

 

Overigens is de V10 een beter modem dan de V10a, en ga je hier zeker op vooruit.Het is volgens velen het beste modem wat KPN ooit uitgeleverd heeft.Ook beter dan de Box 12.

 

 

Â