Skip to main content
Vraag

Energieverbruik Experia Box V10A 1 kWh per dag

  • 3 September 2024
  • 8 reacties
  • 145 keer bekeken

Ik heb een experiabox 10A en ik zie dat deze een volle 1 kWh gebruikt per dag. Zijn de nieuwe boxen energiebewuste? Hoe kan je aan KPN een nieuwere box vragen?

1Kw per dag is natuurlijk niks @JVER72 .

KPN ruilt alleen defecte modems om en dat is deze niet.

Je kunt 'snachts de wifi uitzetten om stroom te besparen of de modem geheel uitzetten wanneer niet nodig.

 


Die Eco stand is een beetje zinloos, die heb ik al geprobeerd. Maar dat levert meer problemen op, dan het oplost.


1 kWh per dag, dan moet da ding ruim 40 watt trekken. Dat geloof ik niet. Heeft u dat gemeten? 


1Kw per dag is natuurlijk niks @JVER72 .

KPN ruilt alleen defecte modems om en dat is deze niet.

Je kunt 'snachts de wifi uitzetten om stroom te besparen of de modem geheel uitzetten wanneer niet nodig.

 

1 kWh per dag is gigantisch. Dat kan zo 10 procent van iemands energieverbruik zijn. Het is voldoende voor een grote, oude, onzuinige koelvriescombinatie of losse vriezer.


Dat heb ik inderdaad gemeten, het is net geen 40 watt wat hij volcontinue opneemt. Hij is ook gewoon warm!


Dat heb ik inderdaad gemeten, het is net geen 40 watt wat hij volcontinue opneemt. Hij is ook gewoon warm!

Hoe heb je dat gemeten? Als je van KPN een vervangende modem krijgt is dat waarschijnlijk weer een V10 of V10A. De box 12 is voor de nieuwe klanten.


10 watt voor de Experiabox v10 zonder a. Heeft u ook zo'n foto van de 40 watt van uw Experiabox v10a? 


1 kilowatt/h per dag komt overeen met een vermogen van 41 Watt. De Experiabox 10 zonder A heeft een voeding van 12 Volt 2.5 Ampere. Dit komt overeen met 30 Watt, dus 10 Watt in rust zoals hierboven gemeten is zeker plausibel.  In ieder geval voldoende reserve om zonodig een belsignaal te leveren aan een klassieke telefoon…  Er is indertijd een en ander te doen geweest over een Ziggo mediabox, maar die had daadwerkelijk een ventilator aan boord om de warmte  af te voeren, zonder actieve koeling lijkt me het lastig om 40 Watt aan warmte kwijt te raken. Hopelijk is er iemand op dit forum die kan bevestigen of de V10a al dan niet erg heet wordt, anders is de box misschien wel defect. Hoe heeft u het gemeten? Meten van verbruik is geen sinecure met dit soort voedingen, maar zojuist gelezen dat die verbruikmeters die de markt overspoeld hebben vaak toch verrassend nauwkeurig zijn dank zij een speciale chip. In ieder geval even controleren of bij een goede LED lamp het verbruik correct wordt weergegeven. 

 

 

 


Reageer