Skip to main content

Bugs, zowel in Firefox als Chrome getest op Android.

Modem stond uit vanwege eco tijdsinstelling. Ik wilde hem aanzetten dus:

Tijdschema uitzetten en bekijken

De tijdsbalken vallen buiten beeld, ook in landscape. Het scherm scrollt niet en als je probeert te scrollen raak je de minuscule vakjes van de tijdlijn aan, waarna je een kwartier aan het priegelen bent om ze weer goed te zetten.

Dus graag scroll functie of gewoon tijd kunnen intikken.

Idem bij topologie, valt ook buiten beeld.

Wifi aanzetten duurt een eeuwigheid en hij gaat vervolgens niet aan. Op meerdere plekken meerdere keren geprobeerd.  In plaats van het scherm te blokkeren kun je zoiets ook op de achtergrond uitvoeren, dan kan ik ondertussen de andere settings bekijken.

Dan maar herstarten

Bevestig om te herstarten. Geen ok knop of kruisje te vinden en duurt een eeuwigheid. 

Pas na het herstarten gaat de wifi eindelijk aan.

Ik herken wat je schrijft.

En verder gebeurt er niets. Tik dan op de adresbalk en druk op enter of "Ga".

Maar gebruik gewoon een groter scherm. Een laptop of pc. Dan gaat het een stuk beter.

Op mijn PC vallen ook steeds allerlei knoppen buiten beeld.  Deze zijn dan met scrollen niet tevoorschijn te krijgen (scrollen gaat helemaal niet),  maar wel met het in- en uitzoomen in de browser.

Daarmee verdwijnen dan wel weer andere knoppen en instellingen.  Om de ene instelling te zien moet je terug naar 30%, voor de andere weer naar 80%.

Echt volstrekt waardeloos om de boel op die manier te moeten bedienen….

67% zoom is (bij mij, in Chrome) de stand waarbij ik alles zie.  Dat denk ik tenminste, want je weet nu eenmaal niet wat je niet ziet ;-)

Heel groot scherm gebruiken met resolutie op 1920x1080.

Het zou niks uit moeten maken, maar ik heb een (héél) groot scherm op 1920x1080, met alle beeldinstellingen zoals door Windows aanbevolen.  (nog even gecontroleerd voor de zekerheid)

Als voorbeeld: 

Bij de portforwarding instellingen vallen de ‘edit’ knoppen buiten beeld.  Er is geen scrollbalk, om ze tevoorschijn te halen.   Zoom ik nu naar 67%, dan zie ik die knoppen wel.

Ik dacht toen:  dan zet ik alles heel klein, dan weet ik zeker dat alles in beeld komt.

Maar ga ik nu nog verder terug, naar bijv. 33%, dan verdwijnt ineens het hele vlak met die instellingen.

Dan lijkt het net alsof er helemaal geen portforwarding is ingesteld.

Heel merkwaardig….

Als de enige oplossing is om een computer aan te schaffen, groot scherm erbij te kopen en dan alsnog de lettergrootte met de helft verkleinen, dan klopt er echt iets niet ;)

Het is niet zozeer dat er ‘iets’ niet klopt.  Er klopt gewoon heel veel niet aan deze update. 

Bedankt voor het melden van deze bugs. Hier moet het modem team zeker mee aan de slag. 

Mooi.  Dat moet echt, want nu lijkt het of sommige instellingen en knoppen er helemaal niet zijn, omdat ze (afhankelijk van de instellingen van je browser) soms onzichtbaar zijn. 

Als je dat niet weet, zoek je je een ongeluk.

Reageer