Skip to main content
Antwoord

Ervaringen gevraagd voor het aansluiten en instellen van een FRITZ!Box 7590AX

• September 26, 2025
  • 13 reacties
  • 143 keer bekeken

Ik overweeg om zelf een Fritz modem (7590 AX) aan te schaffen ipv te huren. Heeft iemand hier ervaring mee en met name het zelf aansluiten daarvan. Zijn er specifieke instellingen waar rekening mee gehouden dient te worden? Etc. 

Beste antwoord door XS4-Arjan

Ik heb er ook eentje gekocht ipv te huren. 

Zelf aansluiten is exact hetzelfde als met de huur-Fritzbox: Kies bij Internet → Account Information in het tabblad Internet Connection KPN als Internet Service Provider en iets lager voor KPN Glasvezel (als je glas hebt).

Sluit de WAN poort aan op de uitgang van je glaskastje, en herstart de Fritzbox. En dan ben je klaar.

Voor DSL gaat het ietsje anders, maar ook dat wijst zich vanzelf (login mag alles zijn)

13 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Zelf aansluiten is exact hetzelfde als met de huur-Fritzbox: Kies bij Internet → Account Information in het tabblad Internet Connection KPN als Internet Service Provider en iets lager voor KPN Glasvezel (als je glas hebt).

Sluit de WAN poort aan op de uitgang van je glaskastje, en herstart de Fritzbox. En dan ben je klaar.

Voor DSL gaat het ietsje anders, maar ook dat wijst zich vanzelf (login mag alles zijn)

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

"Login mag alles zijn”. Ik neem toch aan dat je hier niet iets willekeurigs invult? 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Ja ​@cable_guy iets willekeurigs. Meestal staat er iets van adsl@kpn. Ik weet niet of het is vooringevuld bij DSL, maar het maakt voor KPN niet uit. 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 26, 2025

staat al ingevuld bij het KPN profiel. het enigste waar je een keuze in moet maken is DSL of Glasvezel. voor de rest hoef je niks in te vullen of aan te passen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Dank voor de reacties zover! Ga het proberen

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 29, 2025

Hallo ​@cable_guy welkom op de KPN Community, we denken graag even mee zoals je merkt! Ik hoor graag wat de uitkomst is en jouw bevindingen zijn!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Heb pas een Fritbox besteld. Zodra die binnen is laat ik weten hoe die bevalt. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 30, 2025

Top dan houden we contact :-) . 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Update: router via Marktplaats besteld en het opgestuurde model bleek een 7590 en géén 7590AX (waarmee werd geadverteerd). Kleine teleurstelling, dat wel, maar verder bijzonder tevreden over de Fritzbox. Installatie bleek inderdaad en eitje en de mogelijkheden eindeloos. Moest wel even uitzoeken waar alles zat maar dat was ook zo gebeurd. En (de voornaamste reden van aanschaf) de vele problemen die ik ervaarde met het streamen van audio (naar mijn HiFi streamer) lijken eindelijk te zijn opgelost! Had veel eerder een Fritzbox moeten aanschaffen. Geweldig apparaat

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ja dat blijft soms tricky ​@cable_guy. Fijn dat het bevalt en bedankt voor het delen van jouw ervaringen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Ja dat blijft soms tricky ​@cable_guy. Fijn dat het bevalt en bedankt voor het delen van jouw ervaringen.

Hoe zit het eigenlijk met die Experiabox? Moet ik die nog ergens inleveren of kan die weg? (Is echt al heel oud)

• October 2, 2025

Ergens wegleggen en achter de hand houden als reserve.
( dat is althans mijn idee er over )
Daar bij is het een huur apparaat.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoe zit het eigenlijk met die Experiabox? Moet ik die nog ergens inleveren of kan die weg? (Is echt al heel oud)

Hi ​@cable_guy! Die mag je inderdaad in een la of op de plank leggen :-) . Sowieso handig om een reserve te hebben en in sommige scenario's moet het KPN modem aangesloten worden zodat er bepaalde metingen verricht kunnen worden.   

Blij dat de FRITZ! Box in de smaak valt :-) .