Skip to main content
Vraag

Ethernetpoort KPN Experia Vox V10a defect

• April 24, 2026
  • 5 reacties
  • 59 keer bekeken

1 van de poorten in mn experia box geeft geen internet meer.

ik heb de kabel doorgemeten en deze is correct, geeft wel internet op de andere poorten achterop maar op 1 van de poorten doet hij niks..

Hoe los ik dit op?

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 24, 2026

Beste ​@Jurrekls ook al een andere kabel geprobeerd of een ander apparaat op de betreffende poort en kabel aangesloten.

Het kan dus aan de gele LAN-poort liggen, aan de kabel of aan het aangesloten apparaat.

Goed te controleren via het thuisnetwerkmenu binnen de modem en de rubriek ethernetpoorten.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 24, 2026

Hallo ​@Jurrekls , gaat dat om LAN poort 3?

Heb je dan misschien de ‘schakelaar’ Guest Network bij Port 3 een keer aangezet? Daarbij is op de Experia Box V10a met KPN Software al eerder een probleem gemeld (zie hier). Als je deze schakelaar weer uitzet blijft de poort inactief. De poort aanduiding wordt ook lichtgrijs. Dan helpt alleen een modem hard-reset (lang drukken op reset-knop). Na het resetten is de LAN-poort weer actief.

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2026

@JanD Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad al meerdere kabels en 2 apparaten geprobeerd. 2 van de 3 poorten doen het met beide kabels en beide apparaten. 1 poort doet het niet.

@RBxx Bedankt voor je reactie, ik heb dit gecheckt en stond goed, toch een hard reset gedaan maar dit verhielp niks..

heb de poort ook “schoon gemaakt" door voorzichtig uit te blazen, dit verhelpt ook niks.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 24, 2026

Beste ​@Jurrekls dan even via de bekende kanalen contact opnemen met KPN, zij kunnen dan de modem testen en eventueel een vervangend exemplaar ter omruil toesturen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2026

Een van de 4 poorten is de WAN. Die is niet om een apparaat aan te sluiten. Maar voor connectie met glasvezel NT.

Er zijn derhalve drie LAN poorten voor apparaten danwel switch.