Skip to main content

Hai, 

 

Ik heb gezocht naar een handleiding maar wordt alleen maar rondjes verwezen naar dezelfde quick installatie-guide. Ik kan dus nergens vinden hoe ik mijn ethernetpoorten aan moet zetten?

 

 

Hallo @Irritantdit 

 

Die kan en hoef je niet aan te zetten, zodra je er iets op aansluit (PC, TV ontvanger e.d.) en aanzet zal die poort vanzelf Status: UP moeten worden.
Op poort 3 & 4 heeft zo te zien wel iets aangesloten gezeten, heb je die losgekoppeld of is het spontaan gestopt met werken?


Mijn vriend heeft eerder een wifi extender daarop gezet, maar die verbond alleen met zijn laptop en niet met de mijne. In de tussentijd is de router een aantal keer gereset geweest volgens mij. (bleek iets mis met de internetkabel in de straat)

Net probeer ik mijn werklaptop met een nieuwe ethernetkabel (net uit de verpakking) te verbinden en geeft hij aan geen internet. De poorten blijven ook allemaal down (gewisseld van poorten)


Staat je ethernetpoort wel op enabled van die laptop?

Kan je zien bij de netwerkinstellingen:

Ledjes naast de poort gaat ook niet branden als je hem aansluit?

Het kan aan de kabel liggen ook al is hij nieuw, heb je nog een andere om te testen?


 

Volgens mij staat ie gewoon aan. Ledjes naast alle poorten branden. Het is de tweede kabel die ik probeer (had eerst een oude dus dacht dat het daaraan lag)


En die poorten blijven op Down staan in het modem?

Ik zou die Box 12 dan eerst even van de stroom halen en weer aansluiten.

Helpt dan niet dan kan je hem ook resetten via de Online tool of door het resetknopje naast de stroomaansluiting ong. 7 seconden ingedrukt te houden tot het powerlampje rood wordt.

Als je hem reset dan wordt het admin wachtwoord teruggezet naar het wachtwoord wat achterop de sticker staat en eventuele poortforwarding regels zal je weer opnieuw moeten aanmaken.

Je WiFi instellingen blijven wel behouden.


Hoi @Irritantdit en welkom hier op ons forum!

Ik zie dat @GeSp je al goed op weg helpt; heb je nog iets gehad aan zijn laatste bericht? Ik ben heel benieuwd of een harde reset dit probleem heeft verholpen. Het zou zeker niet nodig moeten zijn om ze aan te zetten, zodra je er iets op aansluit dan zou het moeten werken. We zien je bevindingen in ieder geval graag tegemoet.