Skip to main content

Hoi allen,

De 516 update heeft redelijk wat teweeg gebracht in mijn thuisnetwerk. Veel problemen met de Superwifi (wit), maar inmiddels dat weer grotendeels draaiende. Het volgende probleem waar ik tegenaan loop is een resettende verbinding op vrijwel vaste tijdstippen. Zojuist de tijd gevonden om in de logs van het modem te duiken en tot mijn verbazing valt deze resettende verbinding in sommige gevallen samen met onderstaande log entries. In het geval van een volledig resettende verbinding, zijn de opvolgende entries ook "A wifi device has succesfully connected …". 

Heeft iemand een idee wat hier precies gebeurd? 

 

Hi @Claydough! Dat ziet er inderdaad rommelig uit. Ik zie aan mijn kant de verbinding niet zo vaak wegvallen. Voor ik aansturing doe wil ik nog 1 ding met je nakijken. Zou je op een moment dat het goed uit komt alle apparatuur los willen koppelen van het modem. Dus ook geen apparaten met de wifi verbonden hebben. En dan nog een reset doen om te kijken of het wegvallen nog steeds voorkomt. Gezien het op een vast moment voor lijkt te komen vooral rond die tijd. En omdat je de logs hebt hoef je niet thuis te zijn op dat moment. Wellicht dat dit de overlast kan beperken. 


Hoi,

Paasweekend is nogal druk geweest. Ik zal ervoor zorgen dat hij vanacht gereset is en er geen apparaten verbonden zijn.

Alvast dank.

Groet


Hi @Bram_ 

Gisteravond de reset gedaan en apparaten ontkoppeld, hieronder het resultaat:

 


Ik zie daar niets vreemds @Claydough . Dit doet elke KPN / Experia Box.  Eén keer per uur is er kort contact met de "thuisbasis”. Ook in mijn KPN Box 12 staat de logfile hier vol mee.

Dat is een verbinding die opgezet wordt om updates te installeren indien nodig en onderhoud uit te voeren.


Ik zie daar niets vreemds @Claydough . Dit doet elke KPN / Experia Box.  Eén keer per uur is er kort contact met de "thuisbasis”. Ook in mijn KPN Box 12 staat de logfile hier vol mee.

Dat is een verbinding die opgezet wordt om updates te installeren indien nodig en onderhoud uit te voeren.

 

Dit heb ik inderdaad vaker voorbij zien komen, echter is het wel heel toevallig als de verbinding wegvalt op de momenten dat het modem contact legt met de "thuisbasis". Ik kan vandaag via-via een V10 lenen en ga eens proberen of dit verbetering brengt.


Als die V10 niet meteen werkt(als het bijvoorbeeld een telfort model is), kan je de monteursreset proberen.

Monteursreset V10

Druk de herstelknop en de reset(pinholl) knop tegelijk in tot power uitgaat.Indien power rood gaat branden i.p.v dat hij uit gaat dient het opnieuw gedaan te worden.


V10 draait nu bijna 24 uur. Geen onderbrekingen meer, alle wifi-punten geven weer vol signaal en snelheid is weer maximaal. Het "kost" wellicht een extra wifi-punt omdat deze bekabeld bij het modem moet blijven staan, maar het werkt wel in tegenstelling tot de V12 op 516 software. 


Fijn dat het goed werkt!

Ik zou lekker de v10 houden hoor, niks meer aan doen😉


@Claydough het is natuurlijk mooi dat het werkt. Maar het is belangrijk dat het ook met de Box 12 gewoon werkt. Wat ik je wil vragen is de V10 nog 24 uur aangesloten te laten. Te kijken of die stabiel blijft draaien. Als dat zo is probeer daarna dan toch de Box 12 nog een keer. Als die binnen 24 uur weer storingen gaat geven laat het hier dan weten. Ik zou dit dan door willen zetten aan onze kant voor verdere oplossing.