Skip to main content

wat is het stroomverbuik van de Experiabox v12

Laag, je kunt toch niet zonder.

 


In de zgn specificaties op de KPN-site staat er niets over, net zoals afmetingen om maar wat te noemen. M.I. een omissie in deze tijden.
Een hoog verbruik zou een reden kunnen zijn om over te stappen naar een ander modem.

 


Ik heb even rond gesnuffeld op Google en daar vond ik dat een modem met de prijzen van afgelopen februari ca €17,50-€20,00 per jaar kost aan electriciteit.  Tsja loont het dan om daarover na te denken. 


Goede vraag, @groenespecht. Begrijp niet zo goed waarom daar geheimzinnig over gedaan moet worden. Als het over de TV-ontvanger gaat, dan wordt dat wel uit en vermeld, waarschijnlijk om toch vooral de conculega’s de loef af te steken.

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar het verbruik van de glasvezelkastjes. 


Als het over de TV-ontvanger gaat, dan wordt dat wel uit en vermeld, waarschijnlijk om toch vooral de conculega’s de loef af te steken.

Bij KPN was dat jarenlang een voorsprong, en daar gingen ze misschien mee pronken.Ziggo had destijds de XL, welke max 60 watt gebruikte.Maar tegenwoordig is dat helemaal niet meer van toepassing: De Humax Next van Ziggo gebruikt 3,6W…

Het verschil in verbruik van de modems zal veel kleiner zijn, dit is dan qua concurrentie niet zo erg van belang.

 


Zijn de bijgeleverde netvoedingen geen leidraad voor het verbruik?


Zijn de bijgeleverde netvoedingen geen leidraad voor het verbruik?

Eigenlijk niet, deze adapters leveren altijd meer dan nodig i.v.m. veiligheid bij overbelasting.

Bij de Box 12( en tevens V10) zit een 12V 2.5A adapter.Dat is 30W.En dat gebruiken beide echt niet.

Zelf heb ik een ECOsavers stroommeter, als je zo'n ding aanschaft kan je zelf meten.


Niet helemaal antwoord op je vraag maar wellicht een richting.

de box10 en het glasvezel kastje (zwarte voor een niet pon verbinding) verbruiken samen 12w

 


Bedankt cmderks, helder antwoord.

Heb al tijden het idee om zo'n watt-meter aan te schaffen, maar elke keer komt er wat tussen.


Bedankt cmderks, helder antwoord.

Heb al tijden het idee om zo'n watt-meter aan te schaffen, maar elke keer komt er wat tussen.

Graag gedaan :-)

Dat ken ik wel haha. Hier zitten ze samen met de airco op een meter in de groepenkast. Als de airco uit is heb ik een mooie meting van deze apparaten 

Â